تشکیل شبکه بچه‌های مسجد در فضای مجازی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با تاکید بر توجه بیشتر به مساجد گفت: نباید بگذاریم مساجد مثل کلیسا‌ها شده و خالی شوند و باید مساجد به عنوان شیرازه و مرکز حکومت اسلامی تقویت شوند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  حجت الاسلام افشین کلات پور به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد (۱۸ اسفند)  با اشاره به تشکیل مراکز در سال ۱۳۷۱ گفت: در حال حاضر حدود ۳۵ هزار کانون در سراسر کشور فعال است.

کلات پور گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها و بار‌ها بر شبیخون فرهنگی دشمن تاکید کردند که باید مردم ایران قوی شوند و تاکید کردند منظور ایشان از قوی شدن فقط قوی شدن در حوزه نظامی نیست بلکه باید در تمام ابعاد و وبویژه بعد فرهنگی قوی شویم و در همین راستا کانون‌های مساجد هم به دنبال این هدف بوده و به دنبال تقویت فرهنگی برخاسته از فرهنگ عاشورایی وفرهنگی برخاسته از اقتدار و شاخصه‌های اسلامی است.

کلات پور با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر فعالیت کانون‌های مساجد در قالب سه شبستان، ۱۲ رواق و ۴۰ برنامه برای هر استان در فضای مجازی پیگیری می‌شود.

او به تشکیل شبکه بچه‌های مسجد در فضای مجازی اشاره کرد وافزود: با ایجاد این شبکه تمام بچه‌های کانون‌ها در گوشه گوشه کشور به مرکز کشور وصل شده و ایده‌ها و راهکار‌ها و برنامه‌های خود را مطرح می‌کنند.

او افزود: امسال چندین هزار طرح در کانون‌ها ثبت شده و چندین هزار برنامه قرآنی و احکام در شبکه بچه‌های مسجد بارگذاری شده و اجازه نداده ایم که فضای مجازی خالی از محتویات اسلامی شود.

کلات پور تاکید کرد: نباید بگذاریم مساجد خالی بماند و به سمتی برود که مثل کلیسا شود، مسجد شیرازه و مرکز حکومت اسلامی است و باید بیشتر به این مراکز پرداخته شود و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی این مراکز باید توسعه یابد.

او بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بهترین فرصت برای تقویت فرهنگ کودکان و نوجوانان است و خانواده‌ها می‌توانند با خیال راحت فرزندان خود را در کانون‌ها ثبت نام کرده و دست فرزندان خود را در دست خادمین مساجد قرار دهند تا بتوانیم آن‌ها را به سمتی برویم که نسلی قوی برای ایرانی قوی تربیت کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.