رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز درختکاری، به رسم هرساله دو نهال میوه در حیاط دفترشان غرس کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پانزدهمین روز از اسفندماه در تقویم ایران به روز درختکاری نام گرفته است و از این تاریخ تا ۲۲ اسفندماه به نام هفته محیط زیست نامگذاری شده است. هرساله در این روز مردم و مسئولین نهال‌های مختلفی را در خانه هایشان یا مراتع می‌کارند. امسال هم با وجود بیماری کرونا، مردم باز هم این سنت هرساله را احیا کردند و نهال‌هایی را کاشتند.


بیشتر بخوانید


رهبر معظم انقلاب نیز به رسم هرساله روز گذشته، دو اصله نهال خرمالو و نارنج را در محوطه دفترشان کاشتند. ایشان بعد از کاشت این دو نهال درباره حفظ محیط زیست فرمودند:

«گیاه و درخت و سبزه و آنچه از آن‌ها ناشی میشود، در ساخت تمدّن بشری یک پایه‌ی مهم و اساسی است؛ گیاهان و درختان، هم هوا را تصفیه میکنند، هم برای بشر غذا تولید میکنند، هم مایه‌ی تلطیف روح و روان بشری هستند، هم نماد آبادانی و خرّمی محیط زندگی بشر محسوب میشوند، هم بسیاری از دارو‌های مورد نیاز انسان از گیاهان به دست می‌آید، بعلاوه‌ی منافعی که در چوب و برگ و ریشه و مانند این‌ها وجود دارد؛ بنابراین می‌بینید که گیاه و درخت و سبزه یک عامل اساسی و مهمّی در زندگی بشر است. نگاه ما به درخت و گیاه و سبزه و محیط زیست، یک نگاه معرفتی و معنوی است، نگاه معرفت دینی است.»

در ادامه تصاویری از کاشت نهال توسط مقام معظم رهبری را مشاهده می‌کنید:

کاشت نهال خرمالو و نارنج توسط رهبر انقلاب در روز درختکاری امسال

کاشت نهال خرمالو و نارنج توسط رهبر انقلاب در روز درختکاری امسال

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.