تیم فوتبال سپاهان با هدایت محرم نویدکیا عملکرد فوق العاده‌ای در سال ۹۹ داشت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  تیم فوتبال سپاهان به عنوان یکی از معدود تیم‌های شهرستانی که توان رقابت مستقیم و متوالی در طول یک دهه اخیر با تیم‌های استقلال و پرسپولیس داشته است،  در سال‌های اخیر نتوانسته است اقتدار خود را در لیگ برتر فوتبال ایران و آسیا نشان بدهد.

تیم سپاهان برای پایان دادن به این ناکامی‌ها  همکاری ۲ ساله با امیرقلعه نویی داشت که این همکاری هم به پایان طلسم منجر نشد. این تیم اصفهانی با ۵ عنوان قهرمانی یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های لیگ برتر است، اما از آخرین قهرمانی این تیم ۶ فصل می‌گذرد.

 تیم سپاهان فصل ۹۹-۹۸ را با رتبه پنجم به پایان رسانده بود، در حالی که طلایی پوشان اصفهانی در آغاز فصل در دومین حضور قلعه نویی بسیار امیدوار بودند که به طلسم‌های خود پایان ببخشند، اما قلعه نویی و تیم کهکشانی اش از قهرمانی بازماند و بار دیگر شاهد قهرمانی پرسپولیس بودیم.

امیرقلعه نویی که انتظار چنین نتایجی را نداشت و در برهه‌ای هم به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال مطرح شده بود، در پایان فصل از جمع سپاهانی‌ها جدا شد تا  سال ۹۹ برای باشگاه سپاهان با ۲ مربی همراه باشد. همچنین سپاهانی‌ها فصل جدید را با محرم نویدکیا شروع کردند و اسطوره باشگاه سپاهان که از محبوبیت بالایی در میان هواداران این تیم  برخوردار بود و روابط حسنه‌ای با محمدرضا ساکت داشت وظیفه هدایت طلایی پوشان را در مقطع حساس قبول کرد.

تیمی که با امیرقلعه نویی ۲ سال قهرمان نشده بود و از آخرین قهرمانی اش ۶ سال سپری می‌شد چالش بزرگی پیش روی محرم نویدکیا قرار داده بود. نویدکیا و سپاهان در حالی سال ۹۹ را به پایان رساندند که تیمشان بیش از همیشه بوی قهرمانی می‌دهد. در حال حاضر آن‌ها جدی‌ترین رقیب پرسپولیس به شمار می‌آیند و سرخپوشان برای کسب  پنجمین قهرمانی متوالی شان با طلایی پوشان اصفهانی رقابت تنگاتنگی داشته و برای پایان دادن طلسم خود شانس بسیار زیادی برای قهرمانی دارند.

سال ۹۹ برای تیم سپاهان سالی بود که این تیم بعد از مدت‌ها به سراغ مربیانی رفت که از پایه‌های این تیم اصفهانی به فوتبال معرفی شده بودند و این موضوع یکی از موفق‌ترین اتفاقات این باشگاه  در یک دهه اخیر است. محرم نویدکیا که از دل باشگاه سپاهان به فوتبال ایران معرفی شد اکنون روی نیمکت این تیم می‌نشیند.

اتفاقات و چالش‌های سپاهان در سال ۹۹

مهمترین اتفاق باشگاه سپاهان قرار گرفتن این تیم در جایگاه پنجم لیگ برتر فوتبال بود. رتبه‌ای که هواداران اصفهانی را بسیار متعجب کرد و طلایی پوشان با فاصله نجومی با پرسپولیس در رتبه پنجم قرار گرفتند تا بعد از مدت‌ها در لیگ قهرمانان آسیا غایب باشند. این اتفاق در کنار به دست نیاوردن  قهرمانی لیگ برتر فوتبال بزرگترین ناکامی سپاهان در سال ۹۹ بود که به هیچ عنوان مورد رضایت مدیران و هواداران این باشگاه نبود. همین موضوع باعث شد که با جدایی قلعه نویی خیلی زود کنار بیایند.

ظهور یک مهاجم گلزن به نام سجاد شهباز زاده دومین اتفاق جالب تیم سپاهان در سال ۹۹ بود. در حالی که طی چند سال اخیر کی روش استنلی مهاجم شماره یک سپاهان بود و این مهاجم برزیلی همواره بهترین عملکرد را در خط حمله تیم خود داشت، اما سپاهان در سال ۹۹ یک مهاجم گلزن دیگر به فوتبال ایران معرفی کرد. شهباز زاده که در سال‌های اخیر در تیم‌های مختلف عملکرد متوسطی داشت در قالب برنامه‌های تاکتیکی و تهاجمی نویدکیا و همکاری با هافبک‌هایی همانند سروش رفیعی توانست آقای گل فوتبال ایران در سال ۹۹ لقب بگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار