ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی در ۱۱ شهرستان استان مرکزی شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر علی علیمحمدی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه تا این لحظه اکثر شهرستان‌های استان مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی شده اند. از شناسایی ۴۵ مورد کرونای انگلیسی در ۱۱ شهرستان استان مرکزی خبر داد.

علی علیمحمدی افزود: در ۱۱ شهرستان استان مرکزی (بجز شهرستان زرندیه) گزارش‌هایی از کرونای انگلیسی تایید شده است و طبق آخرین آمار بالغ بر ۴۵ مورد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی گزارش شده که البته این آمار به صورت تصادفی بوده و به نظر می‌رسد که آمار واقعی بسیار بیشتر باشد.

او هشدار داد: رفتار انواع و اقسام ویروس کرونا تابع رفتار مردم است و پدید آمدن موج چهارم بستگی به رفتار آحاد جامعه دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: اگر تمامی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوشا باشند و در ساعت‌های خلوت خرید‌های مورد نیاز خود را انجام دهند، از برگزاری هرگونه مراسم و جشن بپرهیزند، استفاده از ماسک و فاصله ایمنی را مد نظر داشته باشند، می‌توانیم از بروز بحران چهارم جلوگیری کنیم در غیر این صورت درآستانه آخر سال یک فاجعه رقم خواهد خورد.

او در پایان گفت: تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی بر کنترل ویروس استوار شده است و امیدواریم که مردم عزیز ما را در این امر مهم یاری رسانند.

سرعت سرایت کرونای جهش یافته انگلیسی بالاست و علائم این بیماری ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از ابتلا در فرد دیده می‌شود.

دهم اسفند ماه یک ساوه‌ای بعد از سفر به البرز کرونای اولین کرونای انگلیسی را با خود به استان مرکزی و ساوه آورد و با توجه به مشخص شدن نتایج آزمایشات، تمام اطرافیان این فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی تحت بررسی پزشکی و قرنطینه‌ای قرار گرفتند که جواب تست کرونای اعضای خانواده فرد مبتلا به کرونای انگلیسی هم مثبت شد.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور شد و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده گردید و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی، زرد و آبی قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.