رئیس انجمن خوشنویسان تبریز گفت:سومین نمایشگاه خوشنویسی بانوان از اشعار پروین اعتصامی ازفردا درنگارخانه استاد یاسمی تبریز گشایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،یونس نصیری رئیس انجمن خوشنویسان تبریز گفت:این نمایشگاه به منظور بزرگداشت یاد و خاطره پروین اعتصامی شاعره نام آشنای ایران و تشویق هنرمندان هنر خوشنویسی با همکاری این انجمن و بانوان هنرمندان خوشنویس تبریز برگزار می‌شود.

اوافزود:در این نمایشگاه جمعی از بانوان هنرمند خوشنویس آثار خود را از ۱۶ اسفند تا ۲۰ همین ماه برای بازدید علاقه‌مندان و دوستداران هنر خوشنویسی در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

اوگفت: انجمن خوشنویسی تنها انجمن فعال در این شهر بوده و دارای بیش از ۳۰۰ عضو فعال در زمینه خوشنویسی است.

رئیس انجمن خوشنویسان تبریز بیان کرد:هنر خوشنویسی از مراحل مقدماتی، متوسط، خوش، عالی، ممتاز و فوق ممتاز و استادی تشکیل شده که فراگیری هر یک از آن‌ها نیاز به زمان و علاقه هنرجو دارد.

نصیری افزود:از سال ۶۴ پس از شورایی شدن انجمن خوشنویسی فعالیت‌های انجمن خوشنویسی تبریز رشد یافت و در طول این مدت بیش از ۱۰۰ خوشنویس فوق ممتاز، ۳۵۰ ممتاز و ۷ نفر با درجه استادی در آن تربیت یافتند.

اودرپایان گفت:این نمایشگاه از ساعت ۱۶ روز شنبه در خیابان امام خمینی نرسیده به چهارراه آبرسان، نبش کلانتر کوچه، خانه فرهنگ و نگارخانه استاد یاسمی برای بازدید علاقه‌مندان دایر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: خوشنویسی ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.