رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد گفت: به دلیل تجربه تلخ عید ۹۸ و ذخیره شدن اغلب اجناس، فروشندگان پوشاک در ایام پایانی امسال جنس کمتری خریداری و بیشتر اجناس گذشته را در بازار عرضه کرده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد مفیدی رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد گفت: شیوع کرونا و تعطیلی صنوف در ایام پایانی سال گذشته باعث دپو شدن محصولات و ضرر و زیان فروشندگان پوشاک شد و برخی را نیز به مرز ورشکستگی رساند.

او افزود: ضرر و زیان عید نوروز گذشته آنقدر برای فروشندگان پوشاک سنگین بود که سال‌ها زمان می‌برد این خسارت جبران شود لذا امسال نیز با توجه به شرایط شیوع کرونا، فروشندگان جنس کمتری برای نوروز خریداری کردند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد ادامه داد: مشکل عمده فروشندگان در عید نوروز تغییر مد و رنگ است که تلاش کردند تا حدی اجناس مطابق با مد و رنگ نوروز تهیه کنند، اما از یک سو بیم آن می‌رود که با تغییر وضعیت شیوع کرونا اقبال عمومی نسبت به خرید پوشاک در نوروز افزایش یابد و فروشندگان با کمبود جنس مواجه شوند، از سوی دیگر این احتمال هم وجود دارد که خرید به اندازه کافی نباشد و جنس روی دستشان بماند.


بیشتر بخوانید


مفیدی بیان کرد: قیمت پوشاک در ایام پایانی امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر داشته است و با توجه به گران شدن همه کالا‌های مورد نیاز مردم، خرید پوشاک در اولویت‌های پایین خرید قرار گرفته است.

او تصریح کرد: علت اصلی افزایش قیمت پوشاک، نرخ بالای مواد اولیه آن به ویژه پارچه است که اغلب وارداتی بوده و متناسب با نرخ ارز افزایش یافته است، این مهم قیمت تمام شده تولید پوشاک را افزایش داده و کالا را برای مردم گران کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد تاکید کرد: متناسب با افزایش قیمت پوشاک بضاعت اقتصادی مردم هم کاهش یافته و امسال به دلیل کاهش خرید، ۲۵ تا ۳۰ درصد از واحد‌های صنفی زیرپوشش اتحادیه صنف پوشاک مشهد، پروانه کسب خود را باطل کرده‌اند.

مفیدی با اشاره به وجود ۱۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب زیر پوشش اتحادیه فروشندگان پوشاک این شهر اظهار کرد: صنف پوشاک در مقایسه با سایر صنوف ضرر و زیان بسیار از شیوع کرونا متحمل شده و وضعیت ایام پایانی امسال نیز صنف پوشاک را نسبت به گذشته غصه دارتر کرده است.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.