وزیر خارجه انگلیس از کشف و خنثی شدن چندین حمله تروریستی در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، دومنیک راب، وزیر خارجه انگلیس در پارلمان این کشور اعلام کرد از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در این کشور از سه حمله تروریستی در این کشور پیشگیری شد.

بر این اساس، از ماه مارس سال ۲۰۱۷ تاکنون ۲۸ توطئه تروریستی در انگلیس کشف و خنثی شده است. وزیر امور خارجه انگلیس با ابراز نگرانی از جذب شدن نوجوانان و جوانان به گروه‌های تروریستی گفت: شرایط همه گیری کووید ۱۹ و افزایش ساعات گذراندن جوانان و نوجوانان در خانه، فرصت خوبی را برای گروه‌های تبهکار و تروریستی در جذب جوانان و نوجوانان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه محتوای تروریستی در اینترنت رو به افزایش است افزود: گروه‌های تروریستی نیز با بهره گیری از شرایط کرونایی و حضور بیشتر نوجوان و جوانان در فضای مجازی تلاش می‌کنند آنان را به استخدام خود درآورند.

این مقام ارشد دولت انگلیس گفت: بازداشت افراد کمتر از ۱۸ سال مشکوک به فعالیت‌های تروریستی در این کشور از ۱۱ نفر در سال ۲۰۱۷ به ۱۷ نفر در سال گذشته افزایش یافته است.

راب افزود: حدود ۱۰ درصد از افراد بازداشتی به ظن فعالیت‌های تروریستی در این کشور را سال گذشته نوجوانان کمتر از ۱۸ سال تشکیل دادند که چهار درصد بیشر از سال ۲۰۱۷ است.

وی گفت: سال گذشته از بازداشت افراد مشکوک به فعالیت‌های تروریستی ۳۴ درصد کاسته شد که کمترین میزان در مقایسه با ۹ سال گذشته بود.

گزارش‌های منتشر شده در انگلیس از پیوستن بیش از هشت هزار نفر از اتباع اروپایی از جمله انگلیسی به گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه حکایت دارد که با شکست آنان در منطقه، بازگشت و ارتباط آن‌ها با جوانان و نوجوانان کشور‌های خود به چالش عمده این دولت‌ها مبدل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار