۱۱ پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری دزفول با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد علی دوائی فر شهردار دزفول با بیان اینکه در تداوم مسیر خدمت رسانی به شهروندان ۱۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید، گفت: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف اجرا شده است که امیدواریم این امر رضایت هر چه بیشتر شهروندان را به دنبال داشته باشد.

او با بیان اینکه پروژه زیر سازی و آسفالت معابر سطح شهر به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیون تومان از سوی شهرداری دزفول اجرا شده است، افزود: از جمله این مناطق که غالبا مناطق حاشیه‌ای هستند می‌توان به معابر کوی زیبا شهر، کوی آیت الله مدرس (ره)، بیمارستان تامین اجتماعی، کوی ایثار، محوطه اطراف بیمارستان تامین اجتماعی، خیابان دارالمومنین و میدان کپو اشاره کرد.

دوائی فر به پروژه مسقف کردن کانال کوی آیت الله مدرس به طول ۲ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و اظهارداشت: همزمان با مسقف کردن این کانال عملیات‌هایی نظیر محوطه سازی اطراف کانال، فضای سبز، جدول بندی، آسفالت و لوله گذاری به منظور دفع آب‌های سطحی نیز اجرا شده است.

شهردار دزفول با بیان اینکه مرکز مطالعات و موزه اسناد تاریخی شهرداری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان در بوستان انرژی و مجموعه فرهنگی ورزشی شهید سوداگر راه اندازی و احداث شده است، افزود: این مجموعه شامل جمع آوری ۴۰ هزار اسناد تاریخی از بدو تاسیس شهرداری دزفول یعنی از سال ۱۲۹۹ تا ۱۳۷۳، شامل ۷۰۰ جلد موضوعی است که می‌تواند جذابیت فراوانی برای علاقه‌مندان و شهروندان داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه درخت کنار یکی از درختان بومی این شهر است، بوستانی به نام کنار به مساحت ۱۸ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان در بلوار شاه خراسان احداث شده که یکی از اهداف مهم برای احداث این بوستان حفظ گونه‌های درختی اصیل شهرستان دزفول است.

او با بیان اینکه در مجاورت بوستان خانواده بازارچه صنایع دستی، محصولات فرهنگی و خانگی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداث و آماده بهره برداری است، افزود: این بازارچه شامل ۴۰ غرفه به مساحت ۱۲ و ۸ متر مربع است و این بازارچه باهدف حمایت از تولید کنندگان و اشتغالزایی چرخه تولیدات خانگی راه اندازی شده است.

دوایی فر به بازسازی و احیای قنات تاریخی مومنان و سربطاق آقامیر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: طول کل این قنات هشت هزار و ۱۰۰ متر است که ۳۰۰ متر آن بازسازی و احیا شده؛ سربطاق آقامیر نیز با آجرکاری‌های همگن با بافت تاریخی دزفول با هدف احیای آجرکاری‌های این شهر اجرا شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار