رئیس دستگا قضا گفت:امنیت پایدار در غرب و شمال غرب کشور با همگرایی، همدلی و هم اندیشی نیرو‌های نظامی، امنیتی و مردم منطقه تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای توسعه امنیت غرب و شمال غرب گفت:امنیت پایدار در غرب و شمال غرب کشور با همگرایی، همدلی و هم اندیشی نیرو‌های نظامی، امنیتی و مردم منطقه تقویت می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: زمانی امنیت اهمیت خواهد داشت که پایدار شود و پایدار کردن آن در گرو مشارکت مرزنشینان است.

وی گفت:از بین بردن زمینه‌های ناامنی همانند گروهک‌های ضد انقلاب و از بین بردن بستر‌هایی که موجب گسترش ناامنی میشود همانند وضعیت معیشت و اقتصاد مرزنشینان دو عاملی هستند که امنیت پایدار را ایجاد خواهند کرد.

 رئیس قوه قضائیه  افزود:فعال کردن بازارچه‌های مرزی و تقویت پایه‌های اقتصادی مرزنشینان باید در اولویت برنامه‌ها برای رسیدن به هدف مهم برقراری امنیت پایدار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد:اگر بازارچه‌های مرزی را فعال کنیم مرزنشینان در چهارچوب قانون و سیاست‌های کشور واردات و صادرات را انجام می‌دهند

او افزود:مرز‌های منطقه باید مجهز به کنترل‌های الکترونیک شود و هیچ تعللی در این زمینه جایز نیست.

او افزود:قوه قضاییه از انتقال زندان‌ها به بیرون شهر‌ها و استفاده از زمین فعلی زندان‌ها برای کسب و کار و فعالیت‌های خدماتی مردم حمایت میکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.