پنتاگون: ترامپ مقصر کاهش تعهدات برجامی ایران است

سخنگوی پنتاگون با اشاره به ناکارآمد بودن کارزار ترامپ موسوم به فشار حداکثری علیه ایران، رئیس جمهور پیشین را مقصر کاهش تعهدات برجامی ایران دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) توپ را به زمین دولت پیشین آمریکا و ترامپ انداخت و گفت: ترامپ مقصر اصلی کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران و همچنین مسائل بوجود آمده در این راستاست.

وی ادامه داد: کارزار معروف ترامپ موسوم به فشار حداکثری، تنها ایران را در راستای کاهش تعهدات خود جسورتر کرده و هیچ اقدام مفیدی برای محدود کردن فعالیت‌های این کشور انجام نداده است.

این درحالی است که، چندین سازمان آمریکایی در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار بازگشت دولت این کشور به توافق هسته‌ای ایران شدند.

آن ها همچنین ادعا کردند که؛ کارزار فشار حداکثری علیه ایران هرچه بیشتر باقی بماند ایران گستاخانه‌تر به تندروی‌هایش ادامه می‌دهد و دیپلماسی برای آمریکا دشوار خواهد شد.

دولت ترامپ در ماه می سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و پس از آن کارزار فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد نیازی نیست مذاکره‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام صورت گیرد. واشنگتن باید در ابتدا به توافق هسته‌ای بازگردد و پس از آن بر سر میز مذاکرات بنشیند.

وی تاکید کرد: تغییری در سیاست‌های آمریکا به وجود نیامده است و این کشور طرفی است که مذاکرات هسته‌ای را بدون آنکه با طرفی مذاکره کند، نقض کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: پنتاگون ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار