امسال در بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از مراتع استان چهارمحال و بختیاری عملیات بذرکاری و احیاء مرتع انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هومان خاکپور رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال ۶۵ میلیارد ریال به بخش مدیریت جنگل و مراتع استان اختصاص داده شد که از این میزان ۴۵ میلیارد ریال در بخش مرتع و مابقی در بخش جنگل بوده است.

او افزود: در راستای افزایش مشارکت مردم در عرصه جنگلی و مرتعی ۴۰ طرح با مشارکت بهره‌برداران آغاز شد و این طرح‌ها در قالب مشارکتی و قراردادی با جوامع محلی براساس بند ب ماده ۲۹ بوده است.


بیشتر بخوانید


خاکپور اضافه کرد: امسال بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از مراتع استان عملیات بذرکاری و احیاء مرتع انجام شد و ۸۰۰ هکتار جنگکاری در قالب طرح غنی‌سازی و توسعه جنگل با بذر و نهال با مشارکت مردم انجام شده است.

او ادامه داد: امسال برای نخستین بار با مشارکت مردم در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مراتع استان کشت گیاهان دارویی انجام شد که برای اجرای این طرح بیش از هفت تن بذر کلوس، آنغوذه و باریجه تهیه و در اختیار مرتعداران و مجریان طرح‌های گیاهان دارویی قرار داده شد.

خاکپور از احاله مدیریت ۱۹ پارک جنگلی به بهره برداران و همچنین دو نهالستان در شهرکرد و لردگان و یک ایستگاه تولید بذر به مردم خبر داد و گفت: در راستای توسعه زراعت چوب نیز امسال زراعت چوب در ۱۰۰ هکتار اراضی استان در دست اجراست.

از مجموع مساحت چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، که از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار