پربار گفت: دولت و تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها هیچگاه بی‌نیاز از همکاری و تعامل تشکل‌ها و نهادهای مردمی نخواهند بود به همین دلیل باید از ظرفیت تشکل‌ها به خوبی استفاده شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عبدالقادر پربار شهردار زاهدان  در نشست با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان وبلوچستان اظهارداشت: کشورهایی در امر توسعه و پیشرفت شهرها موفق بوده‌اند که توانسته‌اند از ظرفیت خوب مردم در قالب نهادهای غیر دولتی استفاده کنند لذا ما نیز بایستی از این فرصت بدست آمده در توسعه و پیشرفت امور و کاهش مشکلات شهری زاهدان نهایت استفاده را ببریم.

او با اشاره به مثبت ارزیابی کردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب نهادهای غیر دولتی افزود: به منظور موثر واقع شدن عملکرد این نهادها در اجرای امور باید ظرفیت‌های ناشناخته و نحوه ارتباط و همکاری آن‌ها به خوبی شناسایی شود تا بتوان بهتر از گذشته از وجود تاثیرگذار آن‌ها استفاده کرد.

شهردار زاهدان با بیان اینکه باید تاکتیک های قدیمی را کنار گذاشت و به سوی مدرنیزه شدن پیش رفت تصریح کرد: دولت و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها هیچ وقت بی‌نیاز از همکاری و تعامل نهادهای غیر دولتی و مردمی نبوده‌اند و با توجه به اینکه این نهادها گام‌های اولیه موثری را در مقوله‌های مختلف برداشته‌اند و به خوبی در حال رشد هستند می‌طلبد با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم با افزایش همکاری این تشکل‌ها، زمینه‌ی ایجاد رفاه و آسایش مردم و هم‌زیستی مسالمت آمیز را فراهم سازیم.

وی خاطرنشان کرد: سیستان وبلوچستان در زمینه امور جمعی به نسبت سایر استان‌ها در شرایط مطلوبی قرار ندارد باید خودمان تغییراتی در روند توسعه و پیشرفت منطقه ایجاد کنیم که در این خصوص می توان با مشارکت مردم و کمک نهادهای غیر دولتی اوضاع را بهبود بخشید.

 پربار ادامه داد: شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است و به عنوان یک کارگزار، خدماتی را به مردم ارائه می‌دهد و در این راستا هرچند وجود کاستی‌ها و برخی مشکلات تعهدات ما را در قبال خدمت به مردم افزایش داده‌ اما انتظار داریم مشارکت دولت در تامین زیرساخت‌های لازم بهتر از گذشته باشد.

شهردار زاهدان افزود: اگرچه فاصله شهر زاهدان با سایر مراکز استان‌ها در برخی از مسائل زیاد بوده است اما همکاران ما با سعی و تلاش مضاعف توانسته‌اند مجموعه را به استانداردهای لازم نزدیک سازند و خوشبختانه با جهش بسیار خوبی که در مجموعه این شهرداری ایجاد شده تغییر و تحولات چشمگیری در امور مختلف رخ داده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این روند همچنان با سرعت ادامه خواهد داشت.

او  خاطرنشان کرد: تجمیع تمامی تشکل‌ها یا عضویت آنها در یک تعاونی مشترک می‌تواند راهگشا باشد که در این راستا راه‌اندازی سمن سرا به عنوان خانه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در افزایش هم‌اندیشی‌ها و گسترش همکاری‌ها بسیار موثر واقع شود.

پربار افزود: باید همه همکاری کنند تا مشکلات فراروی استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌ها و نهادهای غیر دولتی و مردمی برداشته و ارتباط بین دستگاه‌های مختلف با سمن‌ها و تشکل‌های مردمی بیشتر شود ما نیز برنامه های مرتبط با احداث سراهای محلات، سمن سراها و سایر اماکنی از این دست را همچنان با جدیت دنبال می‌کنیم و در این خصوص از راهکارهایی که منجر به افزایش این ارتباطات شود به خوبی استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار