رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: دریافت پول نقد برای ویزیت قانونی نیست و مراجعه کنندگان به مطب‌ها هزینه ویزیت را با کارتخوان پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علیرضا مدرکیان,رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت: ۷۰ درصد پزشکان استان همدان مجهز به دستگاه کارتخوان متصل به نظام مالیاتی کشور هستندو مراجعه کنندگان به مطب‌ها هزینه ویزیت را با کارتخوان پرداخت کنند.

او تأکید کرد: ممکن است برخی مواقع دستگاه کارتخوان (پوز) خراب شده باشد و همکاران پزشک مجبور به دریافت پول نقد شوند، اما در کل با بازرسی‌های انجام شده، موردی خلاف قانون مشاهده نشده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان بیان کرد:موضوع فرار مالیاتی گروه‌های پر درآمد مانند پزشکان از مصادیق تبعیض و بی عدالتی به شمار می‌رود که بار‌ها با انتقاد کارشناسان و مردم مواجه شده است.

مدرکیان در ادامه گفت:در حالی که مالیات کارمندان و کارگران طبق قانون به طور کامل دریافت می شود، اما برخی مشاغل پردرآمد به شدت در مقابل آن مقاومت می‌کنند.

او یادآور شد:برای مقابله با فرار مالیاتی گروه‌هایی مانند پزشکان، قانون گذار آن‌ها را ملزم به نصب کارتخوان کرده‌است که پس از چندین مرحله ضرب الاجل، در نهایت از پایان شهریورماه امسال اجباری شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.