۸۴ طرح عمرانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران امروز به صورت مجازی افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، ۸۴ طرح عمرانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران امروز به صورت مجازی افتتاح و کلنگ زنی شد.

در این آیین که به صورت مجازی و به میزبانی قم و با پیام آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد ۴۲ ساختمان آموزشی و کمک آموزشی در ۲۱ استان کشور به صورت برخط افتتاح شد و کلنگ ۴۲ ساختمان آموزشی و کمک آموزشی هم به فرمان ایت الله مقتدایی مدیر شورای حوزه‌های علمیه قم به زمین زده شد.

آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به این مراسم گفت: موقعیت زنان در اسلام موقعیت مهم ایست و باید این قشر از جامعه مجهز به دو سلاح زبان و قلم شوند تا بتوانند برای توسعه علوم دینی، خطابه و نویسنده خوبی باشد.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران گفت: افتتاح ۴۲ طرح عمرانی ساخت مراکز آموزشی و کمک آموزشی با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان در.۶ هزار هکتار در سطح مدارس مدارس حوزه علمیه خواهران سراسر کشور انجام شده که ۵۰ درصد اعتبارات از سوی خیرین تامین شده است.

محمد پور افزود: با افتتاح طرح‌های عمرانی امروز در سراسر کشور تعداد مدارس دارای ساختمان استاندارد مدیریت حوزه علمیه خواهران به ۲۳۲ مدرسه رسید.

آیت الله حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:اگر انتظار داریم بانوان به عنوان محقق، فاضله و مجتهده در عرصه‌های ملی و بین المللی داشته باشیم باید زیرساخت‌های علمی و فرهنگی برای آن‌ها فراهم شود. تا این قشر از جامعه آینده ساز و تاثیرگذار باشند.

آیت الله حسینی بوشهری مدرسه علمیه خواهران را از نظر رشته و تنوع در علوم تخصصی دینی را در سطح مدارس حوزه علمیه برادران دانست و افزود: فراهم کردن بستر علم آموزی با حضور خیرین در ساخت و ساز مدارس حوزه علمیه خواهران ستودنی است و برکات این امر خیر برای خرین و خانواده شان ادامه دار خواهد بود.

در پایان مراسم هم از خیرین و پیمانکاران اجرای طرح‌های عمرانی با اهدای لوحی تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار