آیت الله نوری همدانی گفت: تشویق و فرهنگ سازی در جامعه برای تحقق گسترش فرهنگ درختکاری بسیار مهم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله نوری همدانی در دیدار امروز معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری، حفظ منابع طبیعی و گسترش درختکاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: تشویق و فرهنگ سازی در جامعه برای تحقق این امر بسیار مهم است.

مرجع تقلیدشیعیان با اشاره به اهمیت درختکاری و حفظ طبیعت در دین اسلام افزود: بر اساس روایت‌ها کاشت درخت و جاری کردن نهر تا زمانی که مردم از آن بهره مند می‌شوند برای فرد پاداش اخروی دارد.

آیت الله نوری همدانی به وجود آیات قرانی متعدد در مورد چرخه طبیعی و شکل گیری آب اشاره کرد و افزود: مدیریت انسانی برای استفاده بهینه از طبیعت و پرهیز از افراط و اسیب زدن به منابع طبیعی از ضروریات رفتار‌های امروز ماست.

مرجع تقلید شیعیان  ضرورت ایجاد سامان زندگی در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: با ساخت سامان حیات در کشور آبادانی، رفاه و پیشرفت توامان می‌شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه خداوند در قرآن به تهیه نیازمندی‌های دنیایی از طریق کشاورزی و دامپروری اشاره کرده است افزود: بهترین روزی‌ها همین است که از این دو طریق به دست می‌آید.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز داری نیز در این دیدار با اشاره به وجود ۱۰۵ هزار هکتار اراضی بحرانی در استان قم گفت: تاکنون در ۱۰ هزار هکتار از این اراضی عملیات آبخیزداری و مرتع داری انجام شده که نیازمند حضور دستگاه‌های دولتی و مردم برای کاهش اراضی بحرانی در استان قم هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار