کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر امروز شاهد افزایش ابرناکی آسمان و بارش‌های پراکنده در خراسان رضوی خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا عنایتی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، بیشتر نقاط خراسان رضوی شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری است اما از بعد از ظهر امروز شاهد افزایش ابرناکی در قسمت‌های شمالی همراه با بارش‌های پراکنده در سطح استان خواهیم بود.

او افزود: از فردا مقدار ابرناکی و حجم بارش‌ها کاسته می‌شود اما در نواحی شمالی استان امکان بارش نیز وجود دارد.

 


بیشتر بخوانید



کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی با استناد به پایش وضعیت جوی مبتنی بر تحلیل تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی ادامه داد: از روز جمعه شاهد ورود سامانه بارشی قوی‌تری به خراسان رضوی هستیم که باعث بارندگی در بیشتر نقاط استان همراه با رگبار و رعد و برق در سطح استان به خصوص در قسمت شمالی استان می‌شود.

عنایتی بیان کرد: بر همین اساس انتظار آبگرفتگی معابر دور از ذهن نیست که اطلاعات تکمیلی در روز‌های آینده ارائه خواهد شد.

او تصریح کرد: این سیستم بارشی همراه با باد شدید در سطح خراسان رضوی فعالیت خود را آغاز می‌کند که احتمال ایجاد خسارت به علت وزش باد نیز وجود دارد به گونه‌ای که در روز شنبه هفته آینده شاهد کاهش دمای هوا در خراسان رضوی خواهیم بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در بین شهرستان‌های استان، چناران با ۲ درجه زیر صفر سردترین نقطه و تایباد با ۱۹ درجه بالای صفر گرمترین شهرستان‌ها در خراسان رضوی بوده اند.

عنایتی اظهار کرد: دمای هوای مشهد در گرمترین ساعات امروز به ۱۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.

 

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.