دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس تاکید کرد: نجات جان یک معتاد، نجات جامعه است و باید بتوانیم در کنار امکانات دولتی مشارکت مردم و خیران را به سمت ایجاد اشتغال و کارگاه‌های زودبازده هدایت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان کرمی در جلسه کارگروه اشتغال افراد بهبودیافته از اعتیاد که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و دیگر مسئولان استانی تشکیل شد، اظهار داشت: باید اطمینان حاصل کنیم که فرد معتاد پس از درمان و بهبودی به آغوش جامعه بازگشته و دوباره گرفتار اعتیاد نشود.

او افزود: تعداد زیادی از بهبودیافتگان پس از طی کردن مراحل درمان و بازپروری به دلیل بیکاری دوباره به اعتیاد روی می‌آورند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: نباید بهبودیافتگان از اعتیاد را به حال خود رها کنیم چرا که با بی‌توجهی مجدداٌ این افراد به چرخه اعتیاد و کف خیابان برمی‌گردند و مشکلات جدی را برای تمامی افراد جامعه به وجود می‌آورند.

کرمی اظهار داشت: یافتن شغل و ایجاد پذیرش اجتماعی برای معتادان یکی از عوامل بسیار مهم برای جلوگیری از بازگشت آن‌ها به چرخه اعتیاد است. اگر این افراد کاری برای انجام دادن بیابند و درآمد و اعتباری کسب کنند، احتمال اینکه دوباره به وادی تباهی مصرف مواد برگردند به میزان محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

او در ادامه گفت: اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد بسیاری از مشکلات زندگی پس از ترک اعتیاد را برطرف می‌کند و احتمال اعتیاد مجدد آن‌ها کمتر می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: نجات جان یک نفر، نجات جامعه است و باید بتوانیم در کنار امکانات دولتی مشارکت مردم و خیران را به سمت ایجاد اشتغال و کارگاه‌های زودبازده هدایت کنیم و هرگز نبود امکانات بهانه‌ای برای انجام ندادن کارها نباشد.

کرمی افزود: باید با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم از مشارکت مردم، خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه استفاده کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در پایان اظهار داشت: تلاش برای ایجاد اشتغال و به‌کارگیری این افراد به‌خصوص آن دسته از معتادانی که پیش از این تجربه کارتن‌خوابی و بی‌خانمانی را داشته‌اند به‌عنوان مشوقی مهم برای بازگشت آن‌ها به روند عادی زندگی به‌عنوان شهروندانی مسئولیت‌پذیر عمل می‌کند و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.