تدوین برنامه برای آزادی بازاریانی که به دلیل مشکلات مالی به حبس رفتند

در نشست  معاون قضایی رئیس کل دادگستری آزادی تدوین برنامه برای بازاریانی که به دلیل مشکلات اقتصادی و محکومیت های مالی در حبس به سر می برند مطرح شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه اعضاء هیأت امناء بازار بزرگ تهران و مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران ،  قربانیان سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران و گل زاده سرپرست دادسرای ناحیه 12 تهران و سرپرست مجتمع ویژه صلح و سازش شهید سلیمانی در حوزه ریاست شورای حل اختلاف استان تهران برگزار شد.

در این جلسه که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا برگزار شد مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران طی سخنانی ضمن عرض خیر مقدم با بیان توضیحاتی درخصوص خدمات دستگاه قضایی و برنامه قوه قضائیه در دوره ی تحول و دستورالعمل ابلاغی ریاست قوه قضائیه  درخصوص توجه ویژه به امر صلح و سازش و تاکیدات حجت الاسلام والمسلمین صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف مبنی بر استفاده از افراد معتمد ، متنفذ و خانواده های محترم شهدا و ایثارگران در جهت ایجاد صلح و سازش در جامعه اظهار کرد: بازار تهران همواره در راستای عمل به اقدامات انقلابی و بشر دوستانه پیش گام بوده و ما شاهد تلاش ها و کمک های گسترده بازاریان محترم در طول سال های دفاع مقدس و در حوادث سیل و زلزله در کمک به مردم آسیب دیده بوده ایم امروز با توجه به برنامه کشور و ضرورت کمک به محکومین مالی با توجه به شرایط اقتصادی کشور و شیوع بیماری کرونا که مزید بر علت شده ، استفاده از ظرفیت عظیم بازاریان بعنوان جهادگران صلح و سازش در دستور کار قرار گرفته است .

در ادامه جلسه اعضاء هیأت امناء بازار با تشریح اقدامات و تلاش های این هیأت امناء در طول ایام ماضی بر اراده هیأت امناء بازار بر همکاری گسترده با دستگاه قضایی تأکید کرده و گفتند آمادگی داریم پرونده های تشکیل شده بین کسبه بازار را با توجه به آشناییمان با شرایط بازار نسبت به برقراری صلح و سازش فی ما بین آنها اقدام نماییم . بعلاوه در آستانه عید نوروز برای آزادی زندانیان مالی و همچنین پرداخت دیه محکومین به قصاص در حد توان کمک کنیم . همچنین آزادی بازاریان عزیزی که به دلیل مشکلات اقتصادی موجود و محکومیت های مالی در حبس به سر می برند را در برنامه داریم .

در پایان جلسه مقرر شد در مجتمع ویژه صلح و سازش شهید سلیمانی یک اتاق مناسب جهت استقرار جهادگران صلح و سازش در اختیار هیأت امناء بازار قرار گیرد و همچنین تعدادی بسته کمک معیشتی جهت اهداء به خانواده زندانیان نیازمند تأمین و تحویل شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار