جهانشاهی در گفت‌وگوبا باشگاه خبرنگاران جوان:

بخش صنعت به آموزش‌های دانشگاهی نیازمند است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: صنعت نیازمند است تا از حوزه‌های آموزش دروس دانشگاهی متناسب با مرز‌های دانش بهره ببرد.

محسن جهانشاهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره اشتغال فارغ التحصیلان اظهار کرد: قرار است ارتباطات دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه مطابق تفاهم نامه‌ای که امضا شده تقویت شود.

او افزود: ماموریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت محور بودن و پرورش نیرو‌های تکنیسین و مهندسان ماهر است، به همین علت بخشی از آموزش‌ها باید در صنعت اتفاق بیفتند تا دانشجویان از زیرساخت‌های صنعتی به صورت واقعی بهره مند شوند. 

جهانشاهی تصریح کرد: صنعت نیازمند است تا از حوزه‌های آموزش دروس، متناسب با مرز‌های دانش بهره ببرد، از این رو دانشگاه‌ها ماموریت دارند تا در بحث تامین و تجهیز متخصصانی را پرورش دهد که مشکلات و معضلات صنعت را در پیوند با دانش روز حل کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: حدود ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند، اشتغال در این دانشگاه به گونه ای است که دانش آموختگان می‌توانند متناسب با رشته تحصیلی خود در جامعه به صورت تخصصی فعالیت داشته باشند.

جهانشاهی تاکید کرد: در بحث طرح ملی تاپ (توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) که عرضه و تقاضا در یک خط ادامه خواهند یافت، دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند بخش قابل توجهی از تقاضا‌های حوزه صنعت را باتوجه به پنجه‌های ماهر فارغ التحصیلان خود حل کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار