رییس اداره بهزیستی کامیاران گفت:امسال ۱۳۴ نفر از بیماران بهبود یافته از دام اعتیاد درشهرستان کامیاران تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حبیب‌اله ابراهیمی رییس اداره بهزیستی کامیاران با بیان اینکه اشتغال بعد از درمان معتادان یکی از عوامل مهم جلوگیری از بازگشت مجدد آنان به اعتیاد است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی  به بیماران بهبود یافته از دامان اعتیاد این شهرستان پرداخت شده است.

او افزود: این تسهیلات بر اساس توانمندی اشتغال این افراد به آنان اعطا شده و در سال جاری بخش مهمی از اعتبارات اشتغالزایی اداره بهزیستی به معتادان بهبود یافته در مراکز ترک اعتیاد پرداخت شده است.

رییس اداره بهزیستی کامیاران گفت: این اعتبارات اشتغال زایی ۶ ماه بعد از درمان معتادان بهبود یافته و با اطمینان از پاک شدن کامل آنان پرداخت می‌شود و در کنار آن کارشناسان اشتغال این اداره همواره بهبودیافتگان را در ادامه مسیر اشتغال هدایت و راهنمایی می‌کنند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه درمان اعتیاد باید به صورت ریشه‌ای و با بررسی علل اصلی بروز آن باشد ادامه داد: دوره‌های آموزشی کنترل خشم و آشنایی با آسیب‌های مواد مخدر توسط اداره بهزیستی و بخش‌های ذیربط طی سال گذشته برگزار شد که با شیوع ویروس کرونا برگزاری این دوره‌ها کاهش یافت.

گفتنی است؛شهرستان کامیاران با ۱۰۲ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.