صابونچی: مسابقات لیگ قایقرانی در ۴ رشته المپیکی برگزار می‌شود

دبیر فدراسیون قایقرانی گفت: مسابقات لیگ قایقرانی با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی در ۴ رشته المپیکی برگزار می‌شود.

رضا صابونچی دبیر فدراسیون قایقرانی کشورمان در گفت‌وگو خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری مسابقات لیگ قایقرانی اظهار کرد: رشته قایقرانی شامل ۹ رشته مجزا می‌شود و ۴ رشته المپیکی هستند. و ما با اولویت این ۴ رشته،  لیگ‌های قایقرانی را راه اندازی کرده ایم.

وی ادامه داد: سال آینده المپیک برگزار می‌شود و فدراسیون قایقرانی تلاش می‌کند تا ورزشکاران بتوانند سهمیه‌های المپیک را کسب کنند. امروز مرحله نهایی مسابقات روئینگ و اسلالوم آقایان برگزار شد و فردا هم رقابت های بانوان در این ۲ رشته برگزار  می شود و هفته آینده مسابقات آب‌های آرام برگزار خواهد شد.

دبیر فدراسیون قایقرانی درباره تاثیر ویروس کرونا بر مسابقات گفت: امیدواریم  شر ویروس کرونا هر چه سریع‌تر از دنیا برچیده شود. وظیفه ورزشکاران در این شرایط باید پویایی و نشاط را در جامعه افزایش دهند.

فدراسیون قایقرانی مسابقات رشته‌های پرجمعیت دراگون بت و روئینگ را تعطیل کرده است

وی تصریح کرد: فدراسیون قایقرانی با کمک فدراسیون پزشکی ورزشی مسابقات لیگ با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی برگزار کرد. البته در رشته‌های روئینگ و دراگون بت مسابقات  را تعطیل کردیم و فقط رشته‌های انفرادی قایقرانی را برگزار کرده ایم؛ که خوشبختانه تاکنون فردی مبتلا به ویروس کرونا را در مجموعه قایقرانی نداشته ایم.


بیشتر بخوانید


نگاه فدراسیون قایقرانی به ورزشکاران پارالمپیکی نسبت به دیگر ورزشکاران یکسان است

او درباره انتقال رشته پارا قایقرانی به فدراسیون قایقرانی بیان کرد: خوشبختانه اولین سهمیه پارالمپیک را  بهروزی راد در پاراقایقرانی کسب کرد. به نظرم او شانس بالایی برای گرفتن مدال هم دارد؛ نگاه فدراسیون قایقرانی به ورزشکاران پارا قایقرانی و حتی ورزشکاران بیماران خاص نسبت به دیگر ورزشکاران این رشته یکسان کرد و باتوجه به ویروس کرونا شرایط برای برگزاری مسابقات پارا قایقرانی و بیماران خاص فراهم نیست.

وی ادامه داد: حقوق هم به مقدار ناچیزی به همه ورزشکاران پارالمپیکی پرداخت می‌شود و فدراسیون قایقرانی تمام تلاش خود را می‌کند تا ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی بتوانند بهترین نتایج را در توکیو کسب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار