مسافران اهواز کرونای انگلیسی را به خمین آوردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  دو نفر از اهالی خمین که به اهواز سفر کرده بودند با خودشان کرونای انگلیسی را به این شهرستان آوردند و تست  آنها مثبت شد. 

این دو نفر با علائم تب، بدن درد و سرماخوردگی به مرکز بهداشتی مراجعه کرده بودند که پس از تست مشخص شد که به بیماری کرونای انگلیسی مبتلا شده اند.

دکتر مجتبی دیده دار رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین از شناسایی اولین موارد کرونا انگلیسی در شهرستان خمین خبر داد و گفت: اولین موارد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در دو نفر در خمین مشاهده شد.

دیده دار افزود: دو نفر از افرادی که از استان خوزستان به خمین سفر کرده بودند شناسایی شدند که پس از دریافت تست کووید ۱۹ و بررسی آزمایشات و تایید انستیتو پاستور ویروس جهش یافته انگلیسی آن‌ها مثبت اعلام شد.

او با اشاره به اینکه این دو نفر بیمار شناسایی شده در قرنطینه خانگی هستند ااضافه کرد: از تمامی اطرافیان این دو نفر تست گرفته شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: از مردم خمین درخواست داریم از سفر و پذیرش مسافران از جنوب کشور خودداری کنند و موارد مشکوک به این ویروس جهش یافته را هرچه سریع‌تر به کارشناسان بهداشت اعلام کنند تا از همه گیری این نوع ویروس در شهرستان جلوگیری شود.

سرعت سرایت کرونای جهش یافته با نام کرونای انگلیسی بالا است و علائم این بیماری ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از ابتلا در فرد دیده می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.