حسینی گفت: برای بازنگری رشته‌های منسوخ شده با مشکل مواجه هستیم چرا که باید مورد تایید کمیته شورای تحول علوم انسانی قرار بگیرد.

حسین حسینی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت رشته هایی که بازار کار مناسبی ندارند، اظهار کرد: دانشگاه های کشور در حال بازنگری هستند تا رشته های منسوخ شده را حذف کنند.

او افزود: در زمینه علوم انسانی برای بازنگری رشته های منسوخ شده با مشکل مواجه هستیم چرا که باید مورد تایید کمیته شورای تحول علوم انسانی قرار بگیرد، اما فرآیند رسیدگی و بازنگری در این کمیته خیلی طولانی شده است.

حسینی تصریح کرد: برای مثال بازنگری در رشته های علوم مهندسی، کشاورزی، فنی و دامپزشکی دانشگاه ها تقریبا به روز است، اما در رشته های علوم اجتماعی به دلیل اینکه بازنگری بخش قابل توجهی از برنامه ها در این زمینه برعهده کمیته شورای تحول علوم انسانی است بنابراین رسیدن به نتیجه با کمی تاخیر صورت خواهد پذیرفت.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار برای حذف رشته‌های منسوخ شده ارزیابی درونی و بیرونی دانشگاه از یک برنامه مطرح شده است، از این رو دانشگاه تهران از ابتدای مهر سال تحصیلی ۹۹ بحث ارزیابی درونی تمام رشته‌های مقطع کارشناسی را انجام داده است.

حسینی اضافه کرد: همچنین ارزیابی بیرونی رشته های مربوطه از ملاحظات مهمی است تا بتوانیم به حذف رشته هایی که متناسب با بازار کار جامعه نیستند اقدام کنیم تا ادامه پذیرش برخی رشته ها متوقف شوند.

او ادامه داد: با توجه به سیاست هایی که در پذیرش و اعلام ظرفیت دانشجویان توسط وزارت علوم به تصویب رسیده، عملا امکان ایجاد ظرفیت های جدید مشروط بر حذف برخی از رشته ها ایجاد شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار