مدیر مخابرات منطقه خوزستان از نصب بیش از ۲۰۰ فیبر نوری در استان با هدف پایداری شبکه ارتباطی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: ۲۱۰ کیلومتر فیبر نوری در استان از ابتدای امسال تاکنون توسط این شرکت ایجاد شده و در برخی مسیر‌های فیبرنوری نیز رینگ ارتباطی نصب شده تا در صورت مشکل شبکه ارتباطی همچنان پایدار باشد.

او افزود: ایجاد ۲۰۰ کیلومتر دیگر فیبر نوری در استان در برنامه کاری این شرکت است و در همه شهر‌های استان بستر استفاده از فیبر نوری فراهم شده است.

فلاح زاده اظهار داشت: ۲ هزار و ۴۳۲ پورت فیبر نوری در استان نصب شده و تلاش داریم برای افزایش کیفیت شبکه ارتباطی و اینترنتی استفاده از این ظرفیت را افزایش دهیم، ضمن اینکه به۸۰۰ مشترک درسازمان‌های مختلف استان فیبر نوری ارائه شده است.

۱۵۰ دوربین کنترل نظارت در اهواز و کارون به فیبر نوری متصل است

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با بیان اینکه طی تفاهم نامه با شهرداری اهواز و بر اساس بررسی‌ها مقرر شد ۱۵۰ دوربین کنترل نظارت شهرستان‌های اهواز و کارون برای مشاهده بهتر و با کیفیت‌تر تصاویر به فیبر نوری متصل شوند، ادامه داد: برخی دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرستان‌های مذکور به ویژه بعد از جریان کرونا از بستر فیبر نوری برای بالا رفتن سرعت و کیفیت استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: در صورتیکه دانشگاهی تمایل به استفاده از فیبر نوری را دارد درخواست دهد و مخابرات آمادگی ارائه این خدمت را دارد و در صورت نیاز امکان تخفیف در هزینه‌ها هم وجود دارد.

۱۳۷ دکل و سایت جدید مخابراتی در خوزستان راه اندازی شد

او با بیان اینکه نصب و راه اندازی ۱۳۷ دکل و سایت مخابراتی جدید در استان در برنامه کاری این شرکت است که تا کنون ۴۱ سایت نصب و ۱۷ سایت وارد مدار شده است، گفت: با وارد مدارشدن این تعداد سایت رضایتمندی نسبی در بین مشترکان همراه اول ایجاد شده است.

فلاح زاده در ادامه با اشاره به عملکرد مخابرات استان در اتصال مدارس به شبکه شاد افزود: با شیوع ویروس کرونا از پارسال آموزش دانش آموزان به صورت غیر حضوری و در بستر شاد و فضای مجازی در حال انجام است، تصریح کرد: ۲ هزار و ۹۰۰ مدرسه با تلاش این شرکت به شبکه شاد متصل شده اند و اینترنتی که برای استفاده از شاد مصرف می‌شود به صورت رایگان است.

او بیان داشت: در ابتدا مقرر شد که به هر مدرسه ۴۰ گیگ اینترنت رایگان و مودم تحویل داده شود که این میزان به ۷۰ گیگ افزایش یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار