رییس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان گفت: ۹ عمل فوق تخصصی کاشت حلزون شنوایی از سال گذشته تا کنون در این بیمارستان انجام شده است.

 

علیرضا مالکی رییس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:امروزه گام‌های بزرگی را در راستای ادراک شنوایی کودکانی که سال‌ها دارای مشکل ناشنوایی بوده‌اند در سیستان و بلوچستان برداشته‌ایم.

او  ادامه داد: برای نوزادانی که دچار کم شنوایی هستند بعد از تشخیص بهترین حالت ممکن استفاده از سمعک برای مدت ۶ ماه است و پس از برگزاری کمیسیون تخصصی و تشخیص نهایی دارا بودن کاشت حلزون در نوبت عمل قرار می‌گیرند.

رییس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان گفت: عمل کاشت حلزون برای کودکان تا سن چهار سالگی با تعرفه حداقلی و دولتی محاسبه می‌شود.

او  تصریح کرد: عمل جراحی کاشت حلزون یکی از اعمال فوق تخصصی است که از سال گذشته با تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز شرایط انجام آن در این بیمارستان فراهم شد.

مالکی افزود: حلزون شنوایی پس از قرار گرفتن در گوش، عصب شنوایی را به صورت الکتریکی تحریک کرده و فرکانس های صدا را برای فرد ناشنوا قابل درک می‌کند.

او ادامه داد: پس از انجام عمل جراحی، فرد نیاز به حضور در کلینیک گفتار درمانی و تربیت شنیداری جهت درک آواها و صداها خواهد داشت که اگر این عمل تا پیش از سه سالگی انجام شود امکان شکل گیری گفتار و درک صداها بسیار تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار