معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: شمار مبتلایان به کرونا در لرستان با شناسایی ۱۸۶بیمار جدید تا نهم اسفندماه به ۶۷ هزار و ۵۷۴ نفر رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،مریم کوشکی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: تا این تاریخ ۲۲۰ هزار و۴۱۶ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه‌های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۲۱۹ هزار و۲۸۲ مورد اعلام شده است.

او  بیان کرد: از این تعداد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های مرجع استان ۱۵۱ هزار و۷۰۳مورد منفی بوده است.

او  اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۳۴۹ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

کوشکی با بیان اینکه کرونای انگلیسی پشت دروازه‌های لرستان قرار دارد و اکنون ۲۱۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان استان بستری هستند ادامه داد: مردم استان با دوری از تجمعات، دورهمی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از خود و فرزندانشان مراقبت کنند.

او  اظهار کرد: بر همین اساس از تمامی مردم لرستان تقاضا می‌شود در خصوص رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک، کاهش تردد‌های غیر ضروری، مسافرت‌های بین شهری و حذف تجمعات خطر آفرین از جمله حضور در آرامستان‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

او یادآور شد: با ادامه روند موجود، احتمال بازگشت استان به شرایط نارنجی طی هفته‌های آینده محتمل است که افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت.

براساس اعلام معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد استانی شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، پلدختر، دلفان و سلسله، دورود و ازنا در وضعیت زرد و رومشکان و چگنی در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.