مهم‌ترین حوادث امروز ۱۱ اسفند ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۱۱ اسفند ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری بدهکاران ۱۸۸ میلیاردی ریالی مالیاتی

سرهنگ "محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فرار مالیاتی در یکی از شرکت‌های واردات کالا، تحقیقات تخصصی بر روی این پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، ۲ نفر با ثبت شرکتی تجاری به نام یک فرد عادی در مبادی گمرکی کشور با سوء استفاده از کارت بازرگانی صادر شده برای وی اقدام به واردات عمده کالا کرده و اجناس وارداتی را در بازار به فروش رسانده و از پرداخت مالیات مربوطه خودداری کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برابر ارزیابی‌های به عمل آمده از سوی کارشناسان حقوقی اداره کل امور مالیاتی، فرار مالیاتی صورت گرفته در این پرونده بالغ بر ۱۸۸ میلیارد ریال است، گفت: در این خصوص ۲ متهم اصلی و افراد ذی نفع در این پرونده دستگیر و ضمن مسدود شدن حساب‌های آن‌ها برای رسیدگی قانونی به جرم خود تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ هاشمی فر در پایان خاطر نشان کرد: برابر قانون سوء استفاده از کارت بازرگانی افراد و اشخاص به منظور فرار مالیاتی جرم است و پلیس با هرگونه پولشویی و فرار مالیاتی، قاطعانه برخورد کرده و موضوع را تا بازگرداندن حقوق از دست رفته به بیت المال دنبال می‌کند.

 

کشف ۵۶۰ دستگاه ماینر خارجی قاچاق در کارگاهی متروکه

سرهنگ " محمد رضا هاشمی فر جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ماموران بخش مورچه خورت فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک کارخانه متروکه بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از تحقیقات تخصصی و کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضایی از محل مذکور بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات ۵۶۰ دستگاه ماینر خارجی که بدون مجوز قانونی در حال تولید ارز دیجیتال بودند را کشف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارزش دستگاه‌های کشف شده در این عملیات را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه یک فرد متخلف شناسایی و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ هاشمی فر با بیان اینکه استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیازمند اخذ مجوز‌های قانونی از اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره برق است گفت: کسانی که بدون مجوز‌های قانونی اقدام به این کار کنند مجرم بوده و برابر قانون با این افراد برخورد می‌شود.

 

دپوی لوازم آرایشی و لوازم خانگی قاچاق در یک انبار

 

سرهنگ" کامران ریاحی بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین گشت زنی و سرکشی از انبار‌ها و تخلیه بار‌های سطح شهر اصفهان به وجود تعداد زیادی لوازم آرایشی و لوازم خانگی خارجی که در یک انبار دپو شده بود مشکوک و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از بررسی‌های دقیق خود دریافتند که تمامی کالا‌های موجود در این انبار فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این عملیات ۳۸۹ دستگاه ماشین ریش تراش، ۴۰ دستگاه بندانداز، ۱۳۵ دستگاه اتو مو، ۹۰ دستگاه سشوار، ۵ بسته جلد و یک کارتن حاوی متعلقات ماشین ریش تراش، تعداد ۴ دستگاه جارو برقی و یک دستگاه آب میوه گیری خارجی قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه د این عملیات ۵ میلیارد ریال است اظهار داشت: در این رابطه مالک اصلی کالا‌ها شناسایی و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

 

کشف نهاده‌های دامی قاچاق در اصفهان

سرهنگ" کامران ریاحی بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر وجود نهاده دامی خارجی قاچاق در انباری واقع در حاشیه شهر اصفهان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات تخصصی و کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه نماینده اداره جهاد کشاورزی از انبار مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۳۶ تُن نهاده دامی خارجی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نهاده‌های دامی مکشوفه در این عملیات فاقد هرگونه مدرک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند گفت: ارزش این اقلام برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد ریال است که دراین رابطه یک فرد متخلف شناسایی و به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 

کشف بیش از ۴ هزار مواد محترقه در اصفهان

سرهنگ" ثابت راسخ گفت: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه پایانی سال و سودجویی عده‌ای در خرید و فروش مواد محترقه خارجی قاچاق و دست ساز بین نوجوانان و جوانان طرحی عملیاتی تحت عنوان نصر ۱۱۸ توسط ماموران تعدادی از کلانتری‌های فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان به اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این طرح یک روزه که با هماهنگی مقام قضائی انجام شد تعداد ۴ هزار و ۲۲۲ عدد مواد محترقه و ترقه‌های خارجی قاچاق و دست ساز کشف و ۱۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

دستگیری بدهکاران ۱۸۸ میلیاردی ریالی مالیاتی /  کشف ۵۶۰ دستگاه ماینر خارجی قاچاق در کارگاهی متروکه



جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه همه ساله در چهارشنبه آخر سال با حوادث و صدمات ناشی از انفجار مواد محترقه و ترقه‌های قاچاق و دست ساز مواجه می‌شویم تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم در این ایام مراقب فرزندان خود باشند و با نظارت و کنترل‌های خود و آگاه کردن خود از خطرات استفاده از مواد محترقه جلوی حوادث ناگوار را در چهارشنبه آخر سال را بگیرند.

 

کشف محموله سلاح‌های سرد از یک اتوبوس مسافربری

سرهنگ" علیمرشد فریدنی بیان داشت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید" سالاری" فرماندهی انتظامی شهرستان بوئین و میاندشت حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از استان‌های غربی به سمت اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو طی بازرسی از آن ۲۷ قبضه سلاح سرد شامل قمه، قداره و چاقو‌های نامتعارف را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوئین و میاندشت از دستگیری یک نفر و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: براساس قانون حمل و نگهداری سلاح‌های گرم و سرد و چاقو‌های نامتعارف جرم بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.