رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت: در سال جاری با اینکه به دلیل کرونا تعداد گردشگران سلامت کاهش چشمگیری داشت، اما این صنعت ۱۲۰ میلیون دلار ارزآوری داشته است.

سعید هاشم زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور به دلیل بسته شدن مرز‌های هوایی و زمینی و نبود امکان سفر تعداد گردشگران سلامت کاهش جدی داشته است و این اتفاق در کشور‌هایی مانند چین، هند و ترکیه هم روی داده است.

او ادامه داد: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا تعداد گردشگران سلامت بین المللی در بخش بستری بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود مورد تایید، به نصف کاهش پیدا کرده است به طوری که در سال گذشته ۱۳۳ هزار نفر گردشگر بین المللی در بیمارستان‌های کشور بستری شده بودند که این آمار در سال جاری به حدود ۶۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بیشتر بیماران بین المللی ما از کشور‌های عراق و افغانستان هستند و به دلیل سختگیری در دادن ویزا خیلی از بیماران سفر خود را کنسل کرده اند. بیشتر بیماران بین المللی برای انجام عمل‌های زیبایی به ایران سفر می‌کنند.

او بیان کرد: در حال حاضر هر گردشگر بین المللی حدود ۲۰۰۰ دلار ارزآوری برای کشورمان به همراه دارد. در سال جاری با اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا تعداد گردشگران سلامت کاهش چشمگیری داشته است، اما جذب گردشگر سلامت ۱۲۰ میلیون دلار ارز آوری برای ما داشته است.

هاشم زاده گفت: تاکنون ۱۲۰ بیمارستان و مرکز جراحی محدود در کشور مجوز پذیرش بیماران بین المللی را اخذ کرده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار