واشنگتن خواستار توقف حملات نیرو‌های مسلح یمن به عربستان شد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات اخیر یمن به خاک عربستان، خواستار توقف این حملات شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حملات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک عربستان سعودی را محکوم کرد.

وی طی اظهارات خود بدون اشاره به حملات روزانه ائتلاف سعودی به یمن، اظهار کرد: این حملات از سوی یمن نه تنها سبب تهدید جان غیرنظامیان می‌شود بلکه از سوی دیگر روند صلح در یمن را نیز با مشکل روبرو می‌کند.

پرایس در ادامه ضمن درخواست از حوثی‌ها مبنی بر پایان حملات خود علیه عربستان، تاکید کرد: یمن باید برای بدست آوردن صلح با نمایندگان سازمان ملل و آمریکا در تعامل باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: این کشور بر این امر متعهد است تا به عربستان سعودی برای دفاع از سرزمین‌های خود کمک کند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز با پرده برداری از جزئیات عملیاتی بزرگ در عمق خاک عربستان، اظهار کرده بود که، شماری از مواضع حساس در ریاض هدف یک عملیات بزرگ موشکی-پهپادی نیرو‌های یمنی در عمق خاک عربستان قرار گرفتند.

این مواضع آمریکا و پشتیبانی از عربستان در حالی است که واشنگتن، ولیعهد سعودی را در پرونده قتل خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی مقصر دانسته و از سوی دیگر نیز از تغییر رفتار خود نسبت به ریاض خبر داده است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۵:۰۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
هی ندپرایس : چرا؟ زمانیکه شماها( قدرتهای اروپائی - آمریکائی- ائتلاف عربی ) با خلبانان جنگنده های بمب افکن اسرائیلی- آمریکائی مواضع بی دفاعان یمنی را بمباران میکنید هیچ عیبی ندارد و کاری خوب است ولی اگر یک کشور مستقل طبق مفاد منشور سازمان ملل از خودش در مقابل بیگانگان دفاع مشروع کند گناهکار است؟! این هم ناشی از حقوق بشرآمریکائی است؟؟چرا؟ از محاصره چندین ساله ائتلاف عربی علیه کشور یمن هیچ سخنی زده نمیشود؟ چرا؟ وقتی بیمارستان و مدرسه و آمبولانس و مراسم خاکسپاری و مراسم عروسی بمباران میشود هم لال و هم کور وهم کر هستید؟! در خاتمه بیادم افتاد که حقوق بشرآمریکائی در خاک آمریکا در واشنگتن دی سی مقابل درب ورودی کنگره با شلیک گلوله به سینه مخالف جنگ و 6کشته در 6ژانویه برای تمام جهانیان معنا شد و آزادی در آمریکا فقط یک مجسمه است وگرنه مردم آزادی ندارند که اعتراض کنند که اگر اعتراض کنند با گلوله پاسخ آنها داده میشود........( 6کشته در روز 6ژانویه که فقط معترض بودند همین و بس )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
واشنگتون بهتر است خفه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
با سلام ، انقدر بزنید تا اجازه بدن سوخت و غذا به دست ملت یمن برسه
آخرین اخبار