در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

ممنوعیت واردات و عرضه محصولات نوپدید دخانی در کشور

رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: هرگونه تولید، واردات و عرضه سیگار‌های الکترونیکی و محصولات نوپدید دخانی در کشور ممنوع است.

بهزاد ولی زاده رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ظهور محصولات نوپدید دخانی مانند سیگارهای الکترونیکی، اظهار کرد: در حال حاضر با ممنوع شدن مصرف دخانیات در اماکن عمومی در بیشتر کشورها صنایع دخانی اقدام به تولید وسایل نوپدیدی مانند سیگار و قلیان های الکترونیکی کرده اند تا بازار چند میلیاردی خودشان را در کشورهای مختلف از دست ندهند.

او ادامه داد: یکی از شعارهای اصلی سازمان جهانی بهداشت محافظت از جوانان در برابر ترفندهای صنایع دخانی و کاهش مصرف دخانیات و نیکوتین در بین آن ها است به همین دلیل بیشتر کشورها قوانین سختگیرانه ای را در زمینه عرضه دخانیات وضع کرده اند.

رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سال ۸۴ در زمینه منع مصرف و عرضه محصولات نوپدید دخانی قوانینی در کشورمان به تصویب رسیده است، بیان کرد: در حال حاضر هرگونه تولید، واردات و عرضه سیگارهای الکترونیکی ممنوع است.

ولی زاده گفت: یکی از شگردهای صنایع دخانی به دام انداختن جوانان از طریق مصرف نیکوتین یا سایر محصولات دخانی است و محصولات نوپدید مانند سیگارهای الکترونیکی را به بهانه های مختلف از جمله کمک به ترک سیگار تولید می کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار