هوآوی منتظر تصمیم بایدن برای لغو تحریم‌ها

در حالی که هوآوی برای عرضه اولین گوشی HarmonyOS خود آماده می‌شود، اما هنوز دست بردار اندروید نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق گفته یاهو، اگرچه هوآوی به تازگی از اولین گوشی مجهز به HarmonyOS خود با نام Mate X۲ تاشو رونمایی کرده است، اما سازنده چینی تحریم شده حاضر نیست اندروید را فراموش کند. از زمانی که دولت ترامپ هوآوی را در سال ۲۰۱۹ در فهرست تحریم‌های خود قرار داد، این شرکت بدون مجوز، مجاز به خرید سخت افزار، نرم افزار و اجزای سازنده از ایالات متحده، مخصوصا گوگل نیست.

هوآوی امیدوار به چراغ سبز گوگل

تام پوردی، مدیر ارشد امنیتی هوآوی ایالات متحده می‌گوید که این شرکت در حال تلاش است تا در نهایت بتواند مجوز نسخه Google Mobile Services Android را که شامل فروشگاه گوگل پلی و سایر برنامه‌های گوگل، مانند یوتیوب، نقشه ها، جیمیل، گوگل کروم و گوگل سرچ است، را بگیرد.

در حالی که برنامه‌های اصلی اندروید در چین ممنوع شده‌اند اما استفاده از آن‌ها در مدل‌های بین المللی این شرکت مجازند. پوردی گفت: این یک مبارزه بسیار دشوار بوده است. اما ما یک رویکرد بسیار طولانی مدت را دنبال می‌کنیم و این به ما کمک می‌کند تا اولویت بندی کنیم کدام محصولات، مهمترین محصولات و اجزای سازنده ما باشند.

سال گذشته، وزارت بازرگانی ایالات متحده با تغییر در قانون صادرات باعث شد تا هواوی در تامین قطعات به مشکل بخورد و در نتیجه مجبور شده است تا سطح موجودی خود را با دقت مدیریت کند، زیرا دیگر نمی‌تواند تراشه‌های ۵ نانومتری هواوی Kirin ۹۰۰۰ را تهیه کند.

هواوی منتظر تصمیم بایدن برای لغو تحریم‌ها

هوآوی می‌گوید انتظار دارد که بایدن روابط بین ایالات متحده و چین را بهبود بخشد. هوآوی علاقه‌مند است یکبار دیگر تجهیزات را از شرکت‌های آمریکایی خریداری کند و می‌گوید اجازه این کار برای هر دو کشور مفید است. این مطمئناً درست است وقتی شما در نظر بگیرید که آخرین سالی که هوآوی اجازه دسترسی بدون مانع به زنجیره تأمین ایالات متحده خود را داشت، این شرکت ۱۸ میلیارد دلار هزینه کرد که به جیب شرکت‌های آمریکایی رفت.

از قضا، هوآوی تنها شرکتی نبود که از قرار گرفتن در فهرست محدودیت‌ها آسیب دید. بسیاری از شرکت‌های فناوری ایالات متحده به دلیل تصمیم دولت قبلی تجارت خود را از دست دادند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

برچسب ها: جو بایدن ، شرکت هوآوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.