فعالیت ستاد انتخابات استان یزد امروز با اهدای احکام روسای کمیته‌های مختلف به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمدعلی طالبی استاندار یزد در نشست ستاد انتخابات استان با اشاره به آمادگی نسبی این ستاد در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهرو روستا، گفت: برای برگزاری انتخابات با رعایت بی طرفی، صحت و قانونمندی عزم جدی داریم. 

او افزود: خط قرمز ما در برگزاری انتخابات، قانونمندی است و با مسئولانی که در هر رده قانون را نقض کنند، طبق ضوابط و قوانین برخورد می‌کنیم.

استاندار یزد با اشاره به لزوم مشارکت مردم در این دوره از انتخابات، ادامه داد: فضای انتخابات باید بصورت رقابتی باشد تا زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کند.

طالبی همچنین از مسئولان خواست زمینه مشارکت نخبگان برای ثبت نام در انتخابات شورا‌های شهر و روستا فراهم شود تا نیرو‌های کارآمد و تاثیرگذار در این عرصه فعالیت کنند.

آغاز فرآیند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ از ۱۸ اسفندماه

احمد ترحمی رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: با صدور دستور انتخابات از سوی وزیر کشور، از ۱۸ اسفندماه فرآیند برگزاری ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا آغاز می‌شود.

او افزود: ۱۹ اسفندماه صدور آگهی ثبت نام از داوطلبان از سوی فرمانداری‌ها انجام می‌شود و با تشکیل هیئت‌های اجرایی در روز‌های نوزدهم تا بیست و سوم اسفندماه در فرمانداری ها، کار ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر از بیستم اسفند آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد.

ترحمی گفت: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شورا‌ها نیز از ۲۷ اسفندماه آغاز می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد همچنین از آغاز فرآیند ثبت نام داوطلبان شورا‌های روستایی از نیمه دوم فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات و آموزش هیئت‌های اجرایی در استان انجام شده است.

در این نشست احکام روسای کمیته‌های امنیتی، فناوری اطلاعات، مالی و پشتیبانی، حراست و استعلامات، اطلاع رسانی و حقوقی از سوی استاندار یزد به روسای کمیته‌ها اهدا و وظایف آن‌ها ابلاغ شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.