استاندار خراسان رضوی با هدف حل سریع مشکلات واحد های صنعتی، روز یکشنبه از سه واحد بزرگ صنعتی مستقر در حومه مشهد بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی ضمن بازدید از یک کارخانه صنایع غذایی، یک واحد بزرگ گلخانه‌ای پرورش گل و یک گاوداری صنعتی با مدیران و صنعتگران به گفتگو نشست و صحبت‌های آن‌ها را شنید.

او  پس از دریافت نقطه‌نظرات، مشکلات و درخواست‌های مدیران واحد‌های صنعتی دستورات لازم را برای رفع تنگنا‌های آن‌ها به طور مستقیم به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ و بر اقدام سریع ستاد استانی تسهیل رفع موانع تولید در همین خصوص تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: فرایند‌های مرتبط با امور تولید و صنعت باید به گونه‌ای تسهیل شود که موانع پیش روی تولیدکنندگان برداشته شود و فعالیت‌ها در مسیر توسعه اقتصاد صنعتی خراسان رضوی روان شده و شتاب گیرد.

علیرضا یکتا مدیر یک کارخانه صنایع غذایی نیز در این بازدید گفت: این مجموعه توانسته است با تولید بذر مناسب سیب زمینی به روش ایروپونیک که در گذشته از خارج کشور تامین می‌شد نیاز استان خراسان رضوی و حتی استان‌های اردبیل و همدان را تامین کند.

او افزود: در حال حاضر حدود ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این مجموعه زیر کشت سیب زمینی است.

 این مسئول ادامه داد: از سال گذشته این شرکت به دنبال صادرات محصولات خود به خارج از کشور است و به خاطر کیفیت تولید پیش بینی می‌شود پیشنهاد‌های خرید محصولات به ۱۰ برابر سال گذشته خود برسد.

این صنعتگر با اشاره به مشکلات مرتبط با صادرات کالا بیان کرد: نیاز است تا نظارت بیشتری بر کیفیت محصولات صادراتی انجام شود، زیرا اگر محصول صادراتی فاقد کیفیت مناسب باشد محصولات سایر رقبا جایگزین می‌شود و همچنین باعث عدم رغبت مصرف کنندگان خارجی به تولیدات کشور ایران می‌شود.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.