مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: هر چیزی که سر سفره هفت‌سین چیده می‌شود فلسفه و حکمتی دارد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب اله اخلاقی دارنده ۲ مدال برنز جهان و مربی تیم ملی کشتی فرنگی نوروز را کهن‌ترین آئین به‌جامانده از پیشینیان و پهن کردن سفره هفت‌سین را از مشهورترین مراسم نوروزی ایرانیان، عنوان کرد و اظهار داشت: همان‌طور که هر کاری را فلسفه‌ای است، چیدمان سفره هفت‌سین نیز فلسفه خاص خود را دارد. هر چیزی که سر سفره چیده می‌شود، از هر «سین» گرفته تا قرآن و آینه حکمتی دارد که اگر با آن آشنا باشید سنّت و اصالت ایرانی بهتر درک خواهید کرد.

برای سال ۹۹ نمره خوبی از خانواده نمی گیرم

وی در پاسخ به این سؤال که چه نمره‌ای به حبیب اخلاقی در سال ۹۹ می‌دهد، گفت: هنوز فرصتی برای ارزیابی عملکرد پیدا نکردم، اما قطعاً نمره قابل قبولی از سوی خانواده دریافت نخواهم کرد، بااین‌حال که اندک زمانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرایطی فراهم شد تا کنار خانواده باشم. هرچند در اردوی تیم ملی کنار کشتی‌گیران بودن مزیت محسوب می‌شود، اما نبودن در کنار همسر و فرزندان آن‌هم در لحظه تحویل سال در جای خود سخت است.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به تعطیلی مدارس در زمان شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: من در جایگاه معلم به همراه شاگردانم، آموزش غیرحضوری را با مزیت‌ها و معایب خاص خود به‌گونه‌ای متفاوت دنبال کردم، شادابی و نشاط ورزش را به دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان انتقال دادم، گاهی نیز مسابقات ورزشی را برای انگیزه میانشان برپا کردم که از آن لذت می‌بردند. می‌توانم بگویم این تنها اتفاق خوب آموزش‌های مجازی برای من بود.

امیدوارم تجربیاتم را بتوانم به‌خوبی در اختیار کشتی گیران قرار دهم

اخلاقی بابیان اینکه در اردو‌های تیم ملی با نسلی از کشتی‌گیران نخبه کار می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد: ان شا الله باپشتکار بیشتر کشتی گیران ملی‌پوش خواهند توانست چندین مدال در دوران قهرمانی خود به دست آورند. شاید بزرگ‌ترین شانس من در دوران کشتی‌گیری و مربیگری، شاگردی محمد بنا بوده و هست. امیدوارم درس‌هایی که تاکنون آموختم را به کشتی‌گیرانی که با سختی، مشقت و دوری از خانواده تلاش می‌کنند تا به جایگاه حقیقی خود در دنیای قهرمانی برسند را بتوانم به‌خوبی انتقال دهم.

دارنده مدال برنز سال ۲۰۱۵ جهان بهترین و شیرین‌ترین خاطره سال ۱۳۹۹ را بودن در کنار خانواده و کشتی‌گیران عنوان کرد و افزود: متأسفانه کرونا بسیاری از بزرگان و عزیزان را از ما گرفت که تلخ‌ترین خاطره‌ها برای من و همه مردم کشورم است.

وی ابتدای سال ۹۹ و تعطیلی مسابقات را فرصتی برای کسب آموزه‎‌های بیشتری در حوزه کشتی خواند و اظهار داشت: فرصتی دست داد تا مباحثی را در حوزه مربیگری کشتی بیاموزم تا در فرصت مناسب کشتی‌گیران را از آن بهره‌مند سازم. مطمئنم مسیر سخت، اما درستی را در پیش گرفتم، با دشواری‌های بسیار تا اینجا آمدم و به آنچه پیش روی خواهم داشت به روشنی ایمان‌دارم.

اخلاقی در خصوص سریال نوروزی موردعلاقه‌اش نیز گفت: مجموعه پایتخت را با شوق‌وذوق دنبال می‌کردم.

رئیس سابق انستیتوی کشتی ایران در تعریف فصل بهار گفت: شادی، سرزندگی، دیدوبازدید و بوی خوب شروع دوباره تعابیری پررنگی از بهار و آغاز سال نو است که از کودکی در ذهنم برجای‌مانده و امیدوارم هر بهار تداعی‌کننده همه خوبی‌ها برای تمام ایرانیان در سراسر جهان باشد.

کرونا اتفاق بدشگونی بود

قهرمان سابق آسیا، مسابقات آسیایی هند در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ را آخرین میدان جدی برای کشتی‌گیران عنوان کرد و افزود: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا کشتی‌گیران ما میادین و مسابقات بسیاری را از دست دادند، اکنون‌که مجدداً با شروع مسابقات این فرصت برای کشتی‌گیران ما فراهم‌شده، امیدوارم بتوانند موجب افتخار ورزش اول کشورمان باشند.

حبیب‌الله اخلاقی نسبت به کلمات و نام‌های زیر این‌گونه واکنش نشان داد: دوبنده تیم ملی: افتخار بزرگ، خانه کشتی: زندگی سخت، المپیک: هدف بزرگ و نهایی، کرونا: اتفاق بدشگون، میناوند و انصاریان: آهی بلند، عمیق و تأسف برای از دست دادن عزیزانمان که این مصیبت ناگواری برای همه ملت ایران است.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی سرشار از سلامتی برای همه مردم ایران خاطرنشان کرد: برای شاد بودن تلاش کنیم، نقش پررنگی برای فراهم کردن شادی در زندگی اطرافیانمان ایفا کنیم. آرزو می‌کنم سال ۱۴۰۰ با تیمی خوب و پرقدرت راهی مسابقات المپیک شویم و کشتی‌گیران نتایج خوبی از این مسابقات کسب کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۰:۱۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
سلام ،

فقط اوباما و
بعدش پیچ .
آخرین اخبار