جشن نیکوکاری با شعار "عیدی برای همه" از ۱۴ اسفند در استان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان جشن نیکوکاری با شعار "عیدی برای همه" همزمان با سراسر کشور از ۱۴ اسفند در استان مرکزی هم برگزار می‌شود.

مومنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مردم و نیک اندیشان استان مرکزی می‌توانند کمک‌های خود را از طریق مراکز نیکوکاری ویا کارت بانکی ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۱۴، یاسامانه emdad.hr و یا شماره کد مهربانی #۰۸۶۱* ۸۸۷۷* واریز کنند.

مومنی افزود: مردم همچنین می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۳۷ شهرداری اگر کالایی در منزل دارند که مورد استفاده نیست دراختیار شهرداری قرار دهند تا با تحویل آن به کمیته امداد در اسرع وقت در اختیار نیازمندان قرار داده شود.


او ایجاد اشتغال و توانمندی مددجویان را اولویت این نهاد عنوان و اضافه کرد: امسال ۱۰ هزار و ۳۱۲ شغل برای مددجویان ایجاد شده است که ۷ هزار و ۳۶۶ آن اشتغال مستقیم و ۲ هزار و ۹۴۶ مورد آن غیرمستقیم بوده که نسبت به برنامه سالیانه ۱۴۰ درصد رشد داشتیم.

مومنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بیان کرد: با راهبرد‌هایی که کمیته امداد برای خانواده‌های زیر پوشش دارد با ایجاد شغل در بحث بازاریابی و فروش محصولات و حداقل درآمد اداره کار در زمانی بین ۳ تا ۵ سال از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

او ادامه داد: با توانمندی مددجویان و پرداخت وام‌هایی که سنوات گذشته پرداخت شده امسال ۲ هزار و ۶۲۲ خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند.

مومنی از اجرای طرح راهبران شغلی طی امسال در استان مرکزی هم خبر داد و گفت: در این طرح آموزش‌های لازم در خصوص اشتغال به مددجویان داده شده و به درآمدزایی و ایجاد اشتغال پایدار آنان کمک می‌شود.

او تصریح کرد: پرداخت ۳۲ میلیارد تومان از سوی خیرین به ایتام و نیازمندان، کمک ۶۰ میلیارد تومان مراکز نیکوکاری استان مرکزی به نیازمندان و اهدای ۷۹۵ سری جهیزیه بین نوعروسان و بی بضاعت از جمله اقدامات کمیته امداد استان در سالجاری بوده است.

درحال حاضر در استان مرکزی ۴۷ هزار و ۴۱۰ خانوار با جمعیت بالغ بر ۸۴ هزار و ۷۵۳ نفر از حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره‌مند هستند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.