رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سقف قرار داد جهاد دانشگاهی با شرکت نفت به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره جزئیات انعقاد تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی با شرکت نفت، اظهار کرد: مطابق تفاهم نامه ای که جهاد دانشگاهی با شرکت نفت منعقد کرده باید فناوری‌های تولید شده جهاد دانشگاهی از سوی شرکت نفت حمایت شوند، همچنین  بازاری جهت استفاده منابع تولید شده داخلی در اختیار ما قرار دهند.

به گفته او طبق اعلام رسمی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری  سقف قرار داد جهاد دانشگاهی با شرکت نفت در روز یکشنبه، ۱۰ اسفند  به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

طیبی تصریح کرد: طبق قوانین، برای کاربردی کردن هر فناوری نو ظهور در کشور نیاز به حضور حداقل ۳ نفر یعنی تولید کننده و دو نیروی اصلی وجود دارد که ناکارآمدی و نداشتن توان لازم دو نیروی داخلی می تواند باعث ضربه به نفر سوم یعنی تولید کننده اصلی وارد شود.

رئیس جهاد دانشگاهی  ادامه داد: این موضوع یک معضل جدی برای جهاد دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان است از این رو به این شرکت ها از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوز لازم داده شده تا این معضل را رفع کنند؛ جهاد دانشگاهی نیز به عنوان یک نهاد با سابقه خواهان استفاده از این قانون شده تابتواند از آن برای بکارگیری از فناوری های جدید بهره ببرد. 

او  گفت: در حال حاضر تعداد زیادی فناوری جدید تولید کرده ایم که به مرز قرار داد رسیده اند و منتظریم تا در مرحله بعدی با استفاده از این مجوز تولید را برای سطح وسیعی از نیاز‌های کشور آغاز کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار