معاون استاندار اردبیل بر پرداخت تسهیلات برای حوادث کشاورزی و احداث و تعمیر واحد‌های مسکونی روستایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرزاد قلندری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: سهمیه تسهیلات حوزه کشاورزی به صورت ۸۰ درصد به ۲۰ درصد بین بانک کشاورزی و سایر بانک ها توزیع و به کشاورزان پرداخت می شود.

او افزود: لازم است بانک ها با انجام استعلام از دستگاههای مربوطه نسبت به تسریع در پرداخت این تسهیلات اقدام کنند.

قلندری اظهار کرد: تسهیلات حوادث کشاورزی امسال در چهار مرحله به استان اختصاص یافته که در مرحله اول ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون، مرحله دوم ۲۵ میلیارد و ۲۵۸ میلیون، مرحله سوم ۴۲ میلیارد و مرحله چهارم ۳۰ میلیارد تومان است.

معاون استاندار اردبیل تصریح کرد:از سهمیه سه مرحله ۹۴ میلیارد و ۵۲۸ میلیون تومان که حدود ۷۹ درصد بوده،جذب شده است.

او افزود: مبلغ ۲۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان باقی مانده و ۳۰ میلیارد تومان مرحله چهارم که جمعا ۵۵ میلیارد و ۴۳۰میلیون تومان است با تشکیل جلسات کارشناسی ،مقدمات هماهنگی  توزیع و جذب آن با مشارکت بانک های عامل و جهاد کشاورزی انجام می شود.

قلندری به سهمیه استان برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و محرومین اشاره کرد و تعداد این سهمیه را پنج هزار و ۳۸واحد دانست.

او گفت: استان اردبیل جزو استان های اول در جذب سهمیه این واحدها بوده و لازم است در پرداخت این تسهیلات از سوی بانک های عامل تسریع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تاکید بر توجه بانک ها به قبول ضمانت زنجیره ای ، افزود: لازم است بانک ها با تسهیل پرداخت این سهمیه به قشر محروم و روستایی زمینه داشتن واحدهای مثل م را برای روستائیان و جلوگیری از مهاجرت فراهم کنند.

قلندری در ادامه این جلسه پیگیری برای وصول  مطالبات بانک ها با مشارکت بنیاد مسکن و دهیاری ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید دستگاههای کشاورزی و بنیاد مسکن برای وصول مطالبات بانک ها کمک کرده تا بانک ها نیز با دریافت مطالبات خود در ارائه خدمات با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.