دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، کیفرخواست مدیرعامل و ۱۰ نفر از متهمان پرونده شرکت گاز استان را صادر کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قاسمی دادستان قزوین گفت: بر حسب گزارش بازرسی کل استان درباه تخلفات متعدد صورت گرفته از سوی شرکت گاز، پرونده‌ای در دادسرای قزوین تشکیل و در روند رسیدگی و تحقیقات مقدماتی قرار گرفت و متهمان مورد نظر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

قاسمی افزود: در این پرونده برای مدیرعامل و ۵ نفر از اعضاء کمیسیون مناقصات شرکت گاز استان و چند نفر از مسئولان دیگر این شرکت اعلام جرم شده بود، که اتهام همگی آن‌ها مشارکت در تضییع حقوق و وجوه دولتی با مبالغ هنگفت و متغیر است.

او اضافه کرد: تشریح این پرونده بدین شکل است؛ اعضاء کمیسیون مناقصات شرکت گاز استان در پروژه مربوط به ساختمان ستادی شرکت گاز، مبادرت به حذف برخی شرکت‌های متقاضی به دلیل عدم درج مهر در فرم پیشنهاد قیمت، کرده اند در صورتی که بر اساس قوانین و مقررات، این موارد قابل اصلاح و گاهاً نادیده گرفته شدن، هستند و شرکت‌های متقاضی پذیرفته شده در این پروژه نیز دارای نواقص مشابه بوده و بر این اساس آن‌ها نیز باید حذف می‌شدند.

دادستان قزوین گفت: همچنین در شرایط خصوصی پیمان نامه ها، برای بخش اجرا و کالابه تفکیک به میزان ۲۵ درصد اضافه‌کار لحاظ و توافق شده، اما در بخش اجرا بیش از ۲۵ درصد پرداخت شده است و بابت این مازاد تعدیل نیز در نظر گرفته نشده است.

قاسمی افزود: همچنین در بازرسی بعمل آمده از ساختمان ستادی مورد نظر، مشخص شد که پیشرفت واقعی پروژه با پیشرفت کار تایید شده، مغایرت دارد و صورت وضعیت بر خلاف واقع تایید و مبلغ آن پرداخت شده است، که به همین خاطر چندین میلیارد از حقوق و وجوه دولتی در این پروژه مورد تضییع قرار گرفته است.

او گفت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته در شعبه رسیدگی کننده، گزارش نهاد‌های نظارتی، اسناد، اوراق و مدارک موجود در پرونده، اتهام مدیرعامل شرکت گاز استان و سایر متهمان محرز تشخیص داده شد و برای آن‌ها از سوی دادسرای قزوین کیفرخواست صادر شد و این پرونده برای ادامه روند رسیدگی به دادگاه‌های کیفری دو قزوین ارسال شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار