پیشکسوت ورزش کشورمان در خصوص شرایط خود توضیحاتی را بیان کرد.

عباس موسیوند، پیشکسوت ورزش کشورمان که سابقه حضور در سطح حرفه‌ای در ۵ رشته ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال، کشتی و تنیس روی میز را دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص شرایط خود اظهار داشت: هیچ یک از فدراسیون‌های ورزشی که در آن فعالیت داشته ام به من توجهی ندارند.

پیشکسوت ورزش کشورمان ادامه داد: من از بنیانگذاران تیم والیبال پرسپولیس هستم و ۱۰ سال کاپیتان تیم تنیس روی میز شمران بودم. در ۵ رشته ورزشی در سطح باشگاهی بازی و افتخارات زیادی کسب کردم. با تیم فتح به همراه علی دایی و خداداد عزیزی قهرمان مسابقات نقش جهان  شدم و مربی تیم‌های فوتبال بودم. در کشتی قهرمان مسابقات تهران شدم. برخلاف بسیاری از ورزشکاران من در چند رشته فعالیت کرده و تمام عمر خود را در ورزش گذاشتم، اما امروز هیچ فدراسیون ورزشی نه نظری به من دارد و نه از من حمایت می‌کند. هم اکنون یک بازنشته هواپیمایی آسمان هستم و با حقوقی ناچیز زندگی می‌کنم.

پیشکسوت ورزش کشورمان در خصوص سابقه ورزشی خود تصریح کرد: جزو برترین پاسور‌های والیبال زمان خودم بودم و در کشتی قهرمان استان و کشور شدم. همچنین مربی برخی از ستارگان بزرگ فوتبال کشور مانند علی دایی، خداداد عزیزی، رسول خطیبی و مارکار آقاجانیان بودم، اما امروز هیچ کدام از شاگردانم حالی از من نمی‌پرسند. در زمان من در ورزش پول نبود و من درآمد زیادی از ورزش به دست نیاورده ام و هم اکنون با وجود تمام کار‌هایی که در ورزش ایران  انجام داده ام اجاره نشین هستم.

موسیوند ادامه داد: بنیانگذار فوتبال بسیج بودم و ۳۰ سال در این تیم مربیگری کردم و هیچ پولی نگرفتم. البته تمام این کار را به خاطر دوستان و اقوامم که در دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند انجام دادم.

پیشکسوت کشورمان در خصوص توقعات خود از مسئولان و شاگردان سابق خود اظهار داشت: ورزش مقوله بسیار سختی است. می‌گویند پهلوان زنده را عشق است، اما در کشور ما کسی به فکر ورزشکاران قدیمی نیست. مسئولان ورزش کشور و وزارت ورزش و جوانان و ورزشکاران جدید باید به فکر بازیکنان قدیمی باشند و از آن‌ها تقدیر کنند.

موسیوند در خصوص اهمیت ورزش در زندگی فردی و اجتماعی عنوان کرد: ورزش باعث شد تا سمت موارد بیهوده مانند دخانیات نرفته و برای همین جوانان را تشویق به ورود به ورزش می‌کنم. ورزش اگر اصولی باشد جامعه را نجات می‌دهد و باعث ایجاد نشاط و شادابی در جامعه می‌شود.


بیشتر بخوانید

لیگ بیستم فوتبال، خالی از بازیکنان شاخص و خلاق بود/ ثبات در فوتبال کشورمان وجود ندارد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار