شاه حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ساخت دستگاه تصفیه کننده هوا که مورد توجه خودروسازان قرار نگرفت

دانش آموخته فیزیک اتمی مولکولی دانشگاه شهید بهشتی از ساخت یک دستگاه تصفیه کننده هوا که میزان آلاینده ناکس را به صفر می‌رساند خبر داد.

نوید شاه حسینی دانش آموخته فیزیک اتمی ملوکولی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تولید دستگاه پلاسما جت، گفت: تصفیه آب، هوا، استریل کردن سطوح، افزایش ماندگاری محصولات غذایی، درمان سرطان با استفاده از پلاسما جت از جمله ویژگی های این دستگاه است.

او در ادامه بیان کرد: به کمک این دستگاه می‌توان سطوحی مثل سیلیکون که با هیچ چیزی به هم نمی‌چسبند را به هم چسباند و سیلیکون را که امکان چسبیدن آن به شیشه وجود ندارد به شیشه متصل کرد. 

شاه حسینی در ادامه با بیان اینکه با استفاده از این دستگاه می‌توانیم سپر ماشین را بدون بتونه کردن در عرض ۲ ثانیه رنگ بزنیم ادامه داد: با استفاده از پلاسما جت می‌توانیم چراغ خودرو را که برای چسباندن آن از چسب‌های گران قیمت استفاده می‌شود و بعد از مدتی هم استحکام خود را از دست می‌دهد را در جای خود قرار دهیم. هم اکنون سمند و ۲۰۶ از چراغ خودروی خود از آن استفاده می‌کنند.

او گفت: بذر گوجه فرنگی را می‌توانیم تحت پلاسمای این دستگاه قرار دهیم و اگر قرار است رشد یک ماهه داشته باشد در یک هفته این گوجه فرنگی بدون اثرات سوء بر بدن رشد کند. بار میکروبی خشکباری مثل بادام، بادام زمینی و پسته را با استفاده از این دستگاه پلاسما جت به صفر می رسانیم.

این دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه فرآیند خشک کردن سبزی با استفاده از این دستگاه از ۱۰ ساعت به یک ساعت رسانده می شود ادامه داد: از دستگاه مولد ازون برای تصفیه و استریلیزاسیون استفاده می‌شود. یکی از فرآیند‌های مولد ازون تصفیه آب استخر بدون کلر است که به این وسیله آب استخر را تصویه می‌کنیم و بار میکروبی آن را به صفر می‌رسانیم.

شاه حسینی افزود: یک دستگاه تصفیه کننده هوا نیز ساخته ایم که در صنعت خودرو سازی می‌توان از آن استفاده کرد، ولی خودروسازان از آن استقبال نکردند.این دستگاه برای کارخانه‌هایی که ناکس تولید می‌کنند مفید است و پتنت آن در آمریکا ثبت شده است.

او در ادامه تاکید کرد: این دستگاه ها نتیجه یک کار تیمی بوده و در دانشگاه شهید بهشتی و کاشان ابداع و ساخته شده اند.


بیشتر بخوانید

  • تولید واکسن در دانش بنیان‌ها رویکردی نوین در بیوتکنولوژی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار