بخشدار بخش مرکزی فریدن گفت:باتوجه به اقلیم مساعد در شهرستان افراد غیربومی برای تهیه مسکن به منطقه مراجعه می‌کنند که در این بین نباید از افراد سودجو غافل شویم.

نعمت الله محمودی بخشدار بخش مرکزی فریدن در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار کرد: درماه‌های گذشته به طور جدی به دنبال پایان آب‌رسانی سیار در همه روستا‌ها بوده‌ایم که حدود ۲۰ روز پیش با کمک انشعاب آب از مرکز شهرستان برای روستای نماگرد، مشکل آب نیتراته این روستا حل شد.

او افزود: در آینده‌ای نزدیک با در دستور کار قرار دادن و برطرف کردن مشکل آب شرب سه روستای موغان نثار و طرار امیدواریم که این سه روستا هم از آب شرب پایدار بهره‌مند شوند.

بخشدار بخش مرکزی فریدن اضافه کرد: متاسفانه مشکل اساسی روستا‌های شهرستان فریدن نابسامانی در بازار سیب زمینی است که مهم‌ترین محصول کشاورزی این منطقه به حساب می‌آید.

محمودی گفت: باوجود سختی‌های فراوان و متحمل شدن هزینه‌های سنگین برای کشاورزان، در حال حاضر شاهد ذخیره شدن این محصول در انبار‌ها به علت ضعف در اجرای طرح خرید و نرخ تضمینی توسط سازمان‌ها هستیم.

او در ادامه بیان کرد: اگر به همین ترتیب پیش برویم و این محصول توسط تعاونی‌ها خریده نشود و با توجه به طول مدت انبار این محصول و از دست دادن قابلیت خوراکی به طور کل شاهد ورشکستگی کشاورزان خواهیم بود.

بخشدار بخش مرکزی فریدن درباره افزایش قیمت زمین و گرانی بیش از اندازه در روستا‌های فریدن اظهار کرد: با تغییر کاربری زمین‌های بایر و بلااستفاده کشاورزی که مجاور بافت مسکونی روستا‌ها هستند می‌توانیم در قیمت‌گذاری و ارزش زمین تعادل ایجاد کنیم.

محمودی مهم‌ترین علت گرانی زمین را ورود افراد غیر بومی به شهرستان و بازگشت مهاجران به روستا‌ها برشمرد و بیان کرد: باتوجه به اقلیم مساعد در شهرستان افراد غیربومی برای تهیه مسکن به منطقه مراجعه می‌کنند که در این بین نباید از افراد سودجو غافل شویم، زیرا این افراد اقدام به تغییر کاربری خودسرانه و فروش زمین در حدود متری۶۰۰ هزار تومان به بالا می‌کنند که این کار مشکلاتی را برای همه ایجاد می‌کند. گاهی با موضوع تصرف عدوانی در مراجع قضایی روبرو می‌شویم و بنده از تمام همشهریان عزیز و روستاییان گرامی تقاضا دارم که فقط از طریق زیرساخت‌های قانونی اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم برای حل مشکل آسفالت و سامان دادن به معابر و جاده‌های روستایی که در نهایت باعث تسهیل تردد در این مسیر‌ها می‌شود در تابستان سال۱۴۰۰ آسفالت جاده روستایی چیگان را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.