معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: به علت کاهش نزولات جوی از ساعت ۱۲ شب تا ۴ صبح فشار آب کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار. گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا نیکداد معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به کاهش ۳۹ درصدی میزان نزولات جوی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: با توجه به شرایط موجود و کاهش حجم ذخایر آبی، داشتن سالی دشوار به لحاظ کمبود ذخایر آبی دور از انتظار نیست.

او با بیان اینکه به منظور عبور از شرایط پیش‌بینی شده از ابتدای امسال جلسات متعددی به منظور مدیریت شرایط برگزار شده است اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان همدان از نخستین ساعات پس از تعطیلات نوروز کمیته‌های مدیریت بحران را تشکیل داده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان افزود: در شرایطی که منابع آبی استان محدود و منابع آبی جدیدی نیز تعریف نشده است، بنابراین مدیریت مصرف از سوی مشترکین و انجام برنامه‌های متعدد از سوی شرکت آب و فاضلاب باید صورت گیرد.

او با تاکید بر اینکه امسال به لحاظ کمبود منابع آبی سال خاصی را پیش رو خواهیم داشت گفت: در جهت مدیریت هرچه شایسته‌تر منابع موجود شرکت آب و فاضلاب همدان ضمن اجرای دستورالعمل‌ها، سعی دارد کنترل شرایط موجود را امکان پذیرتر کند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب همدان ادامه داد: بر اساس مصوبات کمیته مدیریت بحران، اعطاء انشعابات جدید به طرح‌های ساختمان سازی از دستور کار خارج شده و متقاضیان می‌توانند در صورت نیاز آب مصرفی خود را از چاه‌های خصوصی تامین کنند.

این مسئول گفت: به منظورمدیریت مصرف مشترکین، بهره‌گیری از شیر‌های فشارشکن و کنترل گر‌ها در دستورکار قرار گرفته که بر همین اساس طی ساعاتی مشترکین شاهد افت فشار آب مصرفی در منازل خود خواهند بود.

نیکداد یادآور شد: از آنجا که افزایش فشار آب در زمان‌هایی از شبانه‌روز که میزان مصرف مشترکین کاهش می‌یابد می‌تواند موجب ایجاد آسیب به انشعابات و شبکه و هدر رفت آب شود، لذا شیر‌های فشارشکن و کنترل‌گر‌ها در ساعات مذکور ضمن کاهش فشار آب، به پرشدن مخازن بالادست برای روز بعد کمک می‌کنند.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر با نصب ۶۶ دستگاه فشار شکن و ۴۴ دستگاه کنترل گر در شهر همدان توزیع عادلانه آب در وضعیت موجود را در دستور کار داریم گفت: کنترل‌گر‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که در ساعات اعمال افت فشار، شهروندان تا طبقه سوم آپارتمان آب با فشار کم و از طبقه سوم به بالا نارسایی‌هایی احساس خواهند کرد که البته عمده اعمال افت فشار در ساعات پایانی شب از ساعات ۱۲ بامداد تا ۴ صبح است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار