مسعود شکوهی از پوشش خدمات مشاوره‌ای برای تمام دانش‌آموزان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره‌ای وزارت آموزش و پرورش از پوشش ظهر امروز در آیین تجلیل از طلایه‌داران تربیت دانش‌آموزان استان بوشهر نقش مربیان و مشاوران در توجه به دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، روحی و روانی را مهم دانست و بیان کرد: بیش از ۱۴ هزار مشاور در مدارس استان‌ها حال فعالیت هستند.

او از پوشش خدمات مشاوره‌ای برای تمام دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی و شبکه شاد خبر داد و عنوان کرد: تمام دانش‌آموزان زیرپوشش خدمات مشاوره‌ای و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب طرح‌های مختلف از جمله برنامه نماد و فوریت‌های روانی، اجتماعی هستند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره‌ای وزارت آموزش و پرورش، نقش نظام مراقبت‌های بهداشتی اجتماعی در افزایش دسترسی به خدمات سلامت‌روان دانش‌آموزان را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: نظام مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی، نقش مهمی در ارتقای سلامت روان و کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی و دسترسی مطلوب دانش‌آموزان به خدمات ارتقایی و تخصصی دانش‌آموزان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این آیین با تاکید بر نقش مهم مربیان و مشاوران در مدارس برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان بیان کرد: در ایام و شرایط کرونایی فعالیت مربیان تربیتی نسبت به قبل افزایش یافت به‌گونه‌ای که تمام دانش‌آموزان از نظر روحی، روانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

علیمراد کرمی با بیان اینکه مربیان پرورشی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند افزود: امور تربیتی بر اساس ۳ هدف عمده انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی به دانش‌آموزان، تربیت دانش‌آموزان بر مبنای انقلاب اسلامی و حراست و حفاظت از دانش آموزان بر اساس آموزه‌های عبادی، اعتقادی و دینی تشکیل شده است.

او با تبریک سالروز تاسیس امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر، شجره طیبه امور تربیتی در دستگاه آموزش و پرورش کاشته و امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.