این روز‌ها کارگردانان و تهیه کنندگان به سرعت در حال تولید سریال برای نمایش خانگی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به رکود فروش سینما به دلیل شرایط بحرانی کرونا، سیل عظیمی از کارگردانان، تهیه کنندگان و سرمایه گذاران به علت درآمدزایی بیشتر روی به سریال‌های نمایش خانگی آوردند.

تعدد این سریال‌ها فضای رقابتی را جذاب‌تر می‌کند و مخاطبان با توجه به وقت محدودی که دارند، فرصت تماشای همه آثار را نخواهند داشت. نکته قابل توجه دیگر این است که در حال حاضر تعادلی بین تعداد ساخت سریال‌های نمایش خانگی و تولیدات سینما وجود ندارد اما این مشکل اکنون قابل حس نیست. به گفته غلامرضا موسوی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تهیه کنندگان حدود صد و هفتاد فیلم سینمایی در صف اکران هستند. فیلم‌هایی که به دلیل شرایط کرونا زمان اکران آن‌ها قابل پیش بینی نیست.


بیشتر بخوانید


حال این پرسش مطرح است که مسئولان و مدیران سینمایی و خود سینماگران چه چشم اندازی را برای سینما ایران ترسیم کرده اند که این عرصه به سمت ورشکستگی نرود.

برای بررسی دقیق‌تر این موضوع با دو تن از سینماگران گفت‌وگو کردیم.

شبکه نمایش خانگی به سینما ضربه وارد کرده است

ساسان سالور تهیه کننده سینما در خصوص تعادل بین تولیدات سینما و سریال‌های نمایش خانگی به خبرنگار ما گفت: شبکه نمایش خانگی آسیب جدی به سینما وارد کرده است و قرار است به زودی یک بیانیه از طرف اتحادیه تهیه کنندگان در این خصوص منتشر بشود.

وی تصریح کرد: وی او دی‌های موجود، تولیدات نمایش خانگی را حتی انحصاری برای خود کردند و در روند آن دخالت می‌کنند که باید یک راهکار در سطح کلان در این باره انجام شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سه کام حبس» در ادامه افزود: بازیگران در حال حاضر عمده فعالیتشان تولید این سریال‌ها شده است که با این روند فرصت حضور در آثار سینمایی را ندارند؛ همچنین این سریال‌ها دستمزد بازیگران را بسیار بالا برده است و شرایط تولید فیلم سینمایی را سخت‌تر کرده است.

کاوه سجادی حسینی: امرار معاش در سریال‌های نمایش خانگی مطلوب‌تر است

کاوه سجادی حسینی، نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: واقعیت این است که ما شغل دیگری جز فیلمسازی نداریم و تمام اعضا باید کار کنند؛ در حال حاضر نمایش خانگی شرایط را مطلوب کرده است.

کارگردان فیلم سینمایی «بوفالو» اظهار کرد: سینما در شرایط کنونی وضعیتش نامشخص است و فقط فیلم‌هایی ساخته می‌شود که از حمایت ارگان‌های دولتی بهره‌مند هستند یا سرمایه گذاران شخصی که عاشق سینما هستند در فیلم‌ها حضور دارند.

وی بیان کرد: صف اکران در این شرایط بسیار طولانی است و خطر خوابیدن سرمایه نیز وجود دارد. در حال حاضر فیلم‌هایی که ساخته می‌شوند اگر به قصد سودآوری تولید شوند اشتباه است بنابراین در این شرایط فیلم‌های اقتصادی یا همان جشنواره‌ای با بودجه محدود ساخته می‌شوند که در جشنواره‌های بین المللی شرکت کنند.

این کارگردان تصریح کرد: در هر صورت نمی‌توان تولید را هم متوقف کرد، همان طور که من در رسانه‌ی دیگری نیز گفته ام، در شرایط جنگ هم تولیدات متوقف نشد و سینما زنده بود.

سجادی حسینی در پایان گفت: کرونا که برود سینما رونق می‌گیرد و تنها راه رهایی از این وضعیت واکسینه شدن افراد در برابر این ویروس است که بیش از این پردیس‌ها و سالن‌های سینمایی تعطیل نشود و هم فیلم‌ها در شرایط مناسبی اکران شوند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار