وزیر صمت در قزوین گفت: تجارت خارجی ایران در ۱۰ ماهه امسال به ۵۷ میلیارد دلار رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علیرضا رزم حسینی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: با توجه به شرایط تحریم، تجارت خارجی ایران در ۱۰ ماهه امسال به ۵۷ میلیارد دلار رسید.

او افزود: امروز ما صادر کننده پتروشیمی نیز هستیم و در ساخت قطعات داخلی توانسته ایم موفق باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان گفت: امروز حدود ۳ هزار و ۵۰۰ طرح در حوزه صنعت و تولید در کشور افتتاح شد که مهمترین آن تولید گیربکس ۶ سرعته بود.

رزم حسینی افزود: نکته بارز آن خودباوری جوانان در این عرصه بود و در گام بعدی به سمت گیربکس اتوماتیک خواهیم رفت

او اضافه کرد: اکثر کارخانه‌ها در کشور در دو تا سه شیفت کار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هم گفت: در حوزه‌هایی که امروز کشور در آن‌ها با بحران و چالش مواجه اشت، اگر ورود جدی داشته باشیم، یقیناً شرایط بهبو پیدا می‌کند و این مهم نیازمند ورود جدی مسئولان و حمایت از اقتصاد مقاومتی در عمل است.

او با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی به خوبی نشان داد که اگر بخواهیم می‌توانیم در مقابل مستکبران ایستادگی کنیم و کار‌ها را پیش ببریم، امروز نیز در هر حوزه‌ای اگر بخواهیم می‌توانیم راه سلیمانی را در پیش بگیریم و کشور را به عزت و اقتدار برسانیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه خردمندترین آدم‌ها می‌باید امور اقتصادی و مالی را برعهده داشته باشند، خاطرنشان کرد: خدای متعال تأکید کرده به مستکبران تکیه نکنید چرا که پیشرفت، عزت و اقتدار شما با این کار حاصل نمی‌شود و تنها با این کار به ذلت کشیده می‌شوید.

نماینده ولی فقیه در استان  در ادامه با اشاره به تعطیلی برخی از کارخانه‌های استان نظیر فرنخ، مه نخ و نازنخ (و کنتورسازی)، بیان کرد: این شرکت‌های تولیدی زمانی با نیروی بسیار زیاد مشغول تولید بودند، اما امروز با ناکارآمدی برخی‌ها به فروپاشی و تعطیلی کشده شدند و باید جلوی این اتفاقات را گرفت و نباید اجازه داد که برخی با سوء استفاده و نیت آسیب رساندن به بخش صنعت، مردم و کشور واحد‌های تولیدی را به تعطیلی بکشانند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه نهاده‌های دامی که تأثیر مستقیمی در قیمت مرغ دارند باید به درستی مدیریت شوند تا شاهد افزایش قیمت این محصول مهم نباشیم و بیت‌المال که برای وارد کردن این محصول استراتژیک هزینه می‌شود، از بین نرود.

او بر ضرورت شناسایی توانمندی‌های بومی استان قزوین تأکید کرد و افزود: برخی مناطق استان قزوین نظیر الموت که زمانی تولید کننده گوشت، مرغ، تخم مرغ  و لبنیات بودند، امروز به مصرف کننده این اقلام تبدیل شده‌اند و ضروری است فرهنگ تولید در چنین مناطقی احیا شود و نگاه ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: استان قزوین توانمندی‌های بالایی در حوزه کشاورزی، صنعتی و گردشگری دارد، اما با وجود ظرفیت‌های بسیار بالا، مردم به قدر کافی از این توانمندی‌ها برخوردار نشده‌اند و امیداریم با اتخاذ رویکرد‌های جدید شاهد رشد بیشتر این حوزه‌ها در استان قزوین باشیم.

استاندار هم بر حمایت از تولید تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در استان برای تولید ایجاد شده است به طوری که در زمینه کرونا ۳۸ واحد تولیدی برای تامین الکل وارد عمل شدند.

جمالی پور اظهار امیدواری کرد با کمک مردم و مسئولان گامی در حوزه اجتماعی و فقر زدایی در استان برداشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار