آموزش زبان‌های مختلف در سراسر دنیا به دلیل گسترش ارتباطات بسیار افزایش یافته و این موضوع برای زبان فارسی نیز صادق است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  آموزش زبان های مختلف در سراسر دنیا به دلیل گسترش ارتباطات بسیار افزایش یافته و این موضوع برای زبان فارسی نیز صادق است. از این رو برای افرادی که می خواهند در کشور ایران به تحصیل، کسب و کار و یا روابط دیگر بپردازند به آموزش زبان فارسی نیازمند هستند. این آموزش در برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر در ایران ارائه می شود.

آیا یادگیری زبان فارسی سخت است؟

زبان فارسی را می توان به عنوان یکی از زبان های چالش برانگیز دنیا نام برد. البته یادگیری این زبان برای عرب زبان ها و ترک زبان ها دشوار نمی باشد اما برای مثلا انگلیسی زبان ها به دلیل تفاوت زیاد بین قواعد و دیگر ویژگی ها می تواند سخت جلوه نماید. در عین حال زبان فارسی دارای یک سری ویژگی های منحصربفرد بوده که یادگیری این زبان را جذاب می کند و در بیان می تواند آهنگین باشد. در واقع سختی یک زبان دارای دلایل گوناگونی برای هر فرد است که نسبت به زبان مادری خود و زبان دیگر و نیز مدل یادگیری و توانایی یادگیری می تواند سنجیده شود اما به دلیل ادبیات غنی و الهام بخش زبان فارسی این زبان بعد از یادگیری برای زبان آموزان بسیار محبوب و دلنشین است.

چه کشورهایی به زبان فارسی صحبت می کنند؟

زبان فارسی که در گذشته زبان پارسی نامیده می شده است. در غرب آسیا به دلیل گستره بالای کشور ایران در دوران مختلف بر زبان بسیاری از کشورها تاثیرگذار بوده و نیز به عنوان زبان اصلی کشورها مورد استفاده بوده است از جمله این کشورها می توان به کشور افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، دوره هایی در کشور هند و ... اشاره کرد. البته زبان فارسی در این کشورها نسبت به ایران با لهجه ها و گویش های مختلف استفاده می شده و پس از ورود اسلام به ایران و تاثیر زبان عربی بر زبان فارسی و گذر زمان زبان فارسی نو و جدید بوجود آمده و اکنون مدل زبان فارسی که در ایران صحبت می شود از لهجه و گویش تا برخی از قواعد با کشورهای فارسی زبان دیگر متفاوت است.

چه کسانی به آموزش زبان فارسی می پردازند؟

با توجه به گسترش قدرت ایران در منطقه و دنیا از لحاظ منابع و پیشرفت در آموزش و همچنین موقعیت جغرافیایی مناسب برای تجارت یادگیری زبان فارسی امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و برای اینکه بتوانند در برقراری روابط عملکرد بهتری را داشته باشند یادگیری این زبان را آغاز کرده اند. هر چند بیشتر افراد برای تحصیل در کشور ایران در رشته هایی چون پزشکی و علوم انسانی و نیز حوزه علمیه بیشتر برای یادگیری زبان فارسی متقاضی آموزش این زبان می باشند که پس از آموزش آن نیاز به دریافت یک مدرک معتبر با شرکت در آزمون های زبان فارسی چون سامفا، آزفا و آمفا و قبولی در این آزمون می توانند در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور مشغول به تحصیل شوند.

آموزش زبان فارسی به کودکان و بزرگسالان

همواره آموزش زبان از سنین پایین بهترین زمان بوده و شروع به آموزش زبان در سنین پایین از اولویت های آموزشی می باشد. از این رو آموزش زبان فارسی نیز همانند سایر زبان ها از سنین کودکی می توان صورت گیرد اما نسبت به زبان های دیگر این موضوع هنوز از اولویت های افراد نبوده و بیشتر افراد بزرگسال به دلایل تحصیلی و کاری به یادگیری این زبان می پردازند در نتیجه آموزش زبان فارسی به بزرگسالان مورد توجه بیشتری قرار دارد و دوره ها و کلاس های آموزش زبان فارسی بر این اساس برگزار می شوند.

دوره های آموزش زبان فارسی

آموزش زبان فارسی نیز همانند سایر زبان های زنده دنیا از سطوح مبتدی تا پیشرفته برگزار و سطح بندی می شوند و در پایان شما با شرکت در آزمون های موجود زبان فارسی و دریافت مدرک آن می توانید ارزیابی مشخصی از سطح زبان فارسی خود را ارائه نمایید.

آزمون های زبان فارسی

برای افراد غیرفارسی زبان برای تعیین سطح زبان فارسی شان آزمون های فارسی همانند آزمون های آیلتس و تافل براساس سنجش مهارت های اصلی زبان برگزار می شود سه آزمون معتبر زبان فارسی، آزمون آزفا، سامفا، آمفا می باشد که شما با شرکت در این آزمون ها می تواند مدرک زبان فارسی را دریافت کرده و از سطح زبان فارسی خود مطلع شوید.

آموزش آنلاین زبان فارسی

امروزه آموزش آنلاین زبان از اصلی ترین جنبه های آموزشی حال حاضر در ایران و جهان محسوب می شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا این موضوع بیش از پیش مورد توجه می باشد. از این رو افراد برای آموزش زبان فارسی نیز می تواند در هر کجا که حضور دارند به شرکت در کلاس های آنلاین زبان فارسی پرداخته و آموزش زبان فارسی را کسب نمایند.

آموزش آنلاین و حضوری زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در آموزشگاه زبان دهخدا

آموزشگاه زبان دهخدا که دارای مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش می باشد با سابقه بیش از ۱۰ سال تدریس زبان های خارجی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، آلمانی، روسی، چینی، سوئدی و .... دوره های آموزش آنلاین و حضوری زبان فارسی را برای غیرفارسی زبانان برگزار می کند. دوره های گروهی و نیمه گروهی ، تدریس خصوصی زبان و نیمه خصوصی تحت نظر دپارتمان زبان فارسی این آموزشگاه با استفاده از بروزترین متد های آموزشی برگزار می شود. از ویژگی های دوره زبان فارسی موسسه زبان دهخدا می توان به استفاده از اساتید مجرب و متعهد زبان فارسی و منابع معتبر و مکالمه محور بودن کلاس های زبان فارسی اشاره کرد که زبان فارسی را به صورت موضوعی و با زبانی ساده و روان آموزش می دهند. کلاس های  زبان فارسی این موسسه به هر دو صورت آنلاین و حضوری توسط سوپروایزرهای زبان فارسی نظارت می شوند و اساتید هر جلسه گزارشات خود را از کلاس به آن ها ارائه خواهند کرد. استفاده از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای آموزش در کلاس ها و شیوه های نوین آموزشی کلاس های موسسه زبان دهخدا را بسیار جذاب و پویا کرده است. با حضور در این دوره ها شما می توانید خود را برای شرکت در آزمون های زبان فارسی نیز آماده نمایید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آموزشگاه زبان دهخدا مراجعه کرده و یا با برقراری تماس با موسسه اطلاعات تکمیلی مورد نظر را دریافت کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
کرێکار قادر ڕوستایی
۰۰:۳۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
اسم من کریکار هستم، من در کردستان عراق زندگی میکونم، من میخواهم زبان زبانی فارسی یادگیرم، من میخواهم شما با من کمکونن
آخرین اخبار