در مراسمی با حضور مسئولان آموزش و پرورش فارس از پوستر جشنواره نوجوان سالم در شیراز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پرنیان رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز در مراسم افتتاحیه و رونمایی از پوستر جشنواره نوجوان سالم ، داشتن زندگی سالم را نيازمند ابزارهايی دانست که یکی از  مهمترین اين ابزارها، فرهنگ  و زيرمجموعه های آن از جمله رسانه، هنر، ورزش و تربيت بدنی است.

او، گفت: عنوان جشنواره سالم به منظور پیشگیری از رفتارهای پرخطر و جلوگیری از اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر در مدارس استان فارس بوده که در حال اجرا است .

پرنیان، بیان کرد: در این برنامه دانش آموزان، اولیاء و کارکنان آموزش و پرورش مشارکت دارند و می توانند در قالب هنر آثار ارزنده ای را طراحی و ارائه دهند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز، تصریح کرد: هر ساله جشنواره نوجوان سالم با دو محور خلاقیت دانش آموزی و مدرسه محور برگزار می شد که امسال بخش ابتکارات جامعه محور که رویکردی متمایز نسبت به پارسال دارد در سه محور پیشگیری از مواد مخدر، جلوگیری از رفتارهای پرخطر و ارتقاء سلامت روان فعالیت دارد و بخش بازی های رایانه ای، موشن گرافی و خلق شخصیت های کارتونی نیز به این بخش ها اضافه  شده است.

جهانبخش بانشی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز  در  مراسم جشنواره نوجوان سالم  ادامه داد: این جشنواره سه موضوع را پیگیری می کند، اول آموزش و نکاتی که دانش آموزان باید با آنان آشنا شوند تا بتوانند با بهره گیری این  نکات از آسیب های اجتماعی فاصله بگیرند.

او، افزود: دومین گام آگاهی بخشی به خانواده ها و کسانی  بوده که در جامعه و محلات حضور دارند و باید این آسیب ها را بشناسند و سوم فرهنگ سازی در میان دانش آموزان است تا بهره گیری از ابزارهای فرهنگی و هنری به سمت یک جامعه سالم و زندگی مطلوب بروند.

بانشی، اضافه کرد: دریافت ارسال آثار از مدارس و منطقه از ۲۰ اسفند تا نیمه دوم اردیبهشت سال ۱۴۰۰ ادامه دارد .

در پایان این مراسم  پرنیان رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز به مدت یکسال به عنوان دبیر جشنواره استانی نوجوان سالم انتخاب شد.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.