امروز برگ دیگری از افتخارآفرینی و دلاوری قهرمانان دفاع مقدس در خراسان جنوبی ورق خورد؛ همایشی که در آن یاد ۶ شهیده زن استان دوباره زنده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام عزیزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در یادواره شهدای زن استان گفت: خراسان جنوبی مفتخر به وجود ۶ شهیده زن دفاع مقدس است، شهدایی که دوشادوش مردان به میدان آمدند و افتخار آفرینی کردند.

او با تأکید بر پیاده کردن سبک زندگی شهدای زن و ایثارگر افزود: باید بر رفتار غیورانه زنان ارزش نهاد و با معرفی زنان شهیده، برای بانوان فردای جامعه الگو ساخت.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به نقش بی بدیل مادران شهدا در دفاع مقدس بیان کرد: بدون شک مادران شهدا نقش مهمی را در پیروزی جنگ ایفا کرده اند، چرا که مشوقی برای فرزندان خود جهت حضور در جبهه‌های جنگ بوده اند.


بیشتر بخوانید


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: مادران و همسران شهدا در دوران دفاع مقدس مشکلات بی شماری را متحمل شده اند و با وجود همه مشکلات به فرزندان و همسران خود انگیزه معنوی برای حضور در جبهه داده‌اند.

او بیان کرد: خداوند برای رسیدن انسان به کمال، تمام جهان را به عنوان ابزار در اختیار او قرار داده و شهادت نهایت کمال برای انسان است.

در یادواره شهدای زن خراسان جنوبی همچنین از کتاب‌های صوتی ۶ شهیده زن خراسان جنوبی رونمایی و از خانواده این شهدای گرانقدر تجلیل شد.

طوبی تاجریزی، لیلا حسنی، خاتون مهدیان، معصومه سرتنگی، نسترن خسروی و مهری پندور ۶ شهیده زن خراسان جنوبی هستند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.