سرپرست مرکز بهداشت باغملک گفت: مراکز منتخب جامع سلامت از تعداد ۲۸۵ نفر که علائم مشکوک کرونا داشته اند نمونه پی سی آر انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد افکارده سرپرست مرکز بهداشت باغملک گفت: مراکز منتخب جامع سلامت از تعداد ۲۸۵ نفر که علائم مشکوک کرونا داشته اند نمونه پی سی آر انجام شد و تیم‌های رهگیری مرکز بهداشت برای بررسی اطرافیان و افراد در معرض تماس حدودا  یک هزار و ۲۰۰ نفر را ره گیری و از نظر علایم بیماری کرونا بررسی نمودند.

او بیان داشت: از این تعداد  یک هزار و ۲۸ نفر که در معرض تماس نزدیک با بیماران کووید ۱۹ بودند تست سریع گرفته شد و با توجه به اینکه جواب نمونه رپید تست در بازه زمانی ۲۰ الی ۳۰ دقیقه مشخص خواهد شد. افراد مثبت بیماری شناسایی و بلافاصله قرنطینه شده اند. تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

افکار زاده تصریح کرد: تیم‌های نظارتی در هفته‌ای که گذشت حدودا ۶۰۳ مشاغل و اماکن جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازدید داشتند و حدود ۳۹ واحد از این اماکن و صنوف مشاغل پلمب شده اند.

 سرپرست مرکز بهداشت باغملک ادامه داد: مردم باغملک با توجه به اینکه تعداد مبتلایان رو به افزایش است، و افراد در معرض خطر (دیابتی‌ها، فشارخونی، بیماری زمینه‌ای،کلیوی، باردار، سالمند، سرطان، افراد چاق و دارای BMI بالا و.) در معرض آسیب جدی هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: خواهشمندیم، جهت قطع هر چه سریعتر این زنجیره و کنترل این اپیدمی خطرآفرین، از تجمع ها و دورهمی‌ها همچنین مراسم های و عروسی‌ حضور در بازارچه‌ها و ازدحام‌ها به شدت بپرهیزید.

او گفت: همه موازین و اصول بهداشتی اعلام شده از جمله استفاده از ماسک، شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون، رعایت فاصله اجتماعی، داشتن تهویه جهت جریان هوا در محل کار و زندگی را رعایت فرمائید. تا باهم به سلامتی از این گردنه سخت و مرگبار بگذریم و شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.