آغاز عملیات اجرایی طرح بازیافت پسماند‌های شهری در اندیمشک

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک از آغاز طرح تفکیک پسماند‌های شهری با اهداف گوناگون در اندیمشک خبر داد.

سعید عیدی گماری رئیس اداره محیط زیست اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: طرح تفکیک پسماند شهری با اهداف گوناگون در اندیمشک از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی بزودی اجرا یی می‌شود.

او در خصوص مزایای اجرای این طرح افزود: طرح بازیافت پسماند‌های شهری، باعث کاهش آلودگی هوای حاصل از سوختن مواد، کاهش آلودگی احتمالی آب‌های زیر زمینی حاصل از دفن پسماند، کاهش مصرف موادخام، کاهش تولیدگاز‌های گلخانه‌ای و ... می‌شود.

عیدی گماری بیان داشت: برای اجرای این طرح به بخش خصوصی یک قطعه زمین از سایت دفع پسماند شهری در نظر گرفته شده که پیگیری‌ها برای اخذ صدورجواز تاسیس جهت قانونمند شدن طرح سرمایه گذار انجام شده است تا بازیافت پسماند در سایت دفن پسماند‌های شهری واقع در کیلومتر ۱۱ جاده سد دز منطقه جارمه اندیمشک اجرایی شود.

رئیس محیط زیست اندیمشک ادامه داد: اقدامات لازم جهت ایجادچاهک پایش، پاکسازی و ایجاد ترانشه و جاده دسترسی به محل موردنظرجهت دفن پسماند‌های شهری و محصور نمودن سایت دفن زباله جارمه (دیواربتنی و ایجاد خاکریز) به منظور جلوگیری از پراکندگی زباله‌ها در منطقه، در جلسه اخیر مدیریت پسماند مصوب شد.

عیدی گماری تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با اجرای طرح تفکیک از مبدا (جداسازی زباله های‌تر و خشک از یکدیگر) به شهری سبز در اجرای این طرح کمک کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.